https://ojs3.mtak.hu/index.php/ktsz/issue/feedKözlekedéstudományi Szemle2025-04-23T14:04:07+00:00Dr. Katona Andrásszemle@ktenet.huOpen Journal Systems<p>A Közlekedéstudományi Egyesület a közlekedéstudomány területén egyedülálló módon jelenteti meg a Közlekedéstudományi Szemle (KTSZ) címen azt a lektorált szaklapot, amely immár 73. évfolyamát jegyzi. A KTSZ az egyetlen MTA által elismert közlekedéstudománnyal foglalkozó magyar nyelvű szaklap. A Szemle a hosszú és folyamatos megjelenés során rendkívül népszerű publikációs felületet szolgáltatott és ad ma is a hazai kutatók, oktatók és egyetemi hallgatók (MSc, ill. PhD) körében. Az évente hat alkalommal megjelenő folyóirat a digitális platform mellett elérhető nyomtatott formában is.</p>https://ojs3.mtak.hu/index.php/ktsz/article/view/18756Tengerhajózási társaságok energetikája és a fenntarthatóság 2024-20252025-04-16T08:48:39+00:00János Negyeliczkynegyeliczky@gmail.com<p>A környezetvédelem rendkívül fontos célkitűzései érintik a hajózás területét is. A legfrissebb intézkedések, rendeletek áttekintése fontos eleme az intézkedések megvalósításának.</p>2025-04-03T00:00:00+00:00Copyright (c) https://ojs3.mtak.hu/index.php/ktsz/article/view/18757A transzeurópai közlekedési folyosók kialakulásának folyamata, és ezeken belül kiemelten, a IV. vasúti folyosó magyarországi szakaszai. 1. rész2025-04-16T08:55:36+00:00Imre Baloghbalogh.imre39@gmail.com<p>A ’90-es évek elején kezdődött meg a tagállami nemzeti vasúthálózatok kompatibilitásának javítása azzal a végső céllal, hogy létrejöjjön egy hatékony és versenyképes, az Unió egészére kiterjedő vasúthálózat: az egységes európai<br>vasúti térség. A vasútpolitika az uniós közlekedéspolitika része, amely összekapcsolt, fenntartható, befogadó, biztonságos és védett mobilitás megvalósítására irányul az Unión belül.</p>2025-04-03T00:00:00+00:00Copyright (c) https://ojs3.mtak.hu/index.php/ktsz/article/view/18758Az utazási szokásoknak a pandémia hatására bekövetkezett átalakulása a hazai helyközi autóbusz-közlekedésben2025-04-17T10:08:09+00:00Ákos Gyula Danczdancz.akos@kti.huIstván Dr. Szeriszeri.istvan@kti.hu<p>Beigazolódott, hogy egy ilyen vészhelyzetben is szükség van a megfelelő, (lehetőleg a mostaninál is jobb szolgáltatási színvonalat biztosító) helyközi autóbusz-közlekedésre. A vállalatok és a közlekedők lényegében jól alkalmazkodtak a korlátozásokhoz és a többhullámos pandémiát követően 2024-re a „helyreállítási periódus” lezárult, a helyközi autóbusz-közlekedés teljesítményei elérték a pandémia előtti szintet.</p>2025-04-03T00:00:00+00:00Copyright (c) https://ojs3.mtak.hu/index.php/ktsz/article/view/18772Az okos megoldásokból származó helyváltoztatás- mérséklést korlátozó paraméterek elemzése2025-04-17T10:15:04+00:00András Dr. Lakatoslakatos.andras@kjk.bme.huZsolt Csaba Horváthhorvath.zsolt@bmeits.huAndrás Kovácskovacs.andras@bmeits.huBoglárka Dr. Eisingerné Dr. Balassaeisingerne@sze.hu<p>A közlekedés és a digitalizáció összefüggéseinek feltárásával lehetőség van a mobilitási szokások hatékonyabb és fenntarthatóbb kiszolgálására.</p>2025-04-03T00:00:00+00:00Copyright (c) https://ojs3.mtak.hu/index.php/ktsz/article/view/18773A közúti telematikai rendszerek használati lehetőségei a közlekedésre felkészítésben2025-04-23T14:04:07+00:00Viktória Ötvösotvos.viktoria@kti.huJános Dr. Tóthtoth.janos@kjk.bme.huÉva Barnabarna.eva@kti.hu<p>A fiatalok egyre növekvő részvétele a közúti közlekedésben mindinkább indokolja a korszerűbb oktatási módok és eszközök elterjesztését.</p>2025-04-03T00:00:00+00:00Copyright (c)