HOGYAN BEFOLYÁSOLTA A 4. IPARI FORRADALOM A MAGYAR TELEKOMMUNIKÁCIÓS SZEKTOR CÉGEINEK PÉNZÜGYI HELYZETÉT 2013 – 2017 KÖZÖTT?

  • Farkas Hamar Budapesti Gazdasági Egyetem, Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Kulcsszavak: telekommunikáció, pénzügyi elemzés

Absztrakt

A 4. ipari forradalom gyökeresen megváltoztatja a gazdasági és társadalmi folyamatokat és kapcsolatokat. Az elmúlt években Magyarországon kiemelt érdeklődés övezi az olyan új technológiai, informatikai start-up cégek indítását és a meglévők fejlesztését, amelyek ki tudják aknázni a 4. ipari forradalom nyújtotta lehetőségeket. Ennek a folyamatnak alakítói és követői a hagyományos telekommunikációs társaságok is.

A tanulmány fókuszában a magyarországi telekommunikációs szektor áll. A magyar piacon három jelentős szolgáltató működik (Magyar Telekom Nyrt., Vodafone Magyarország Zrt., Telenor Magyarország Zrt.). Ezeknek a cégeknek a szolgáltatási színvonala napjainkban is alapvetően befolyásolja a magyar gazdaság versenyképességét.

A tanulmány egyik célja a három cég pénzügyi elemzése, amelyből képet kaphatunk arról, hogyan befolyásolta a globális-információs forradalom az említett cégek pénzügyi helyzetét az elmúlt években és a cégek közötti verseny alakulását. Vizsgálatomhoz felhasználom a 2013 és 2017 közötti évek pénzügyi-számviteli beszámolóit (mérleg, eredménykimutatás és kiegészítő melléklet) és a cégek honlapján szereplő információkat egyaránt. A pénzügyi kalkuláció felöleli a jövedelmezőségi ráták, a likviditási és a hatékonysági mutatószámok kalkulációját, valamint a vagyoni helyzet elemzését. A másik célkitűzés pedig megvizsgálni azt, hogy a magyar telekommunikációs cégek az elmúlt években milyen külső- és belső növekedési eszközökkel reagáltak a 4. ipari forradalom kihívásaira.

 

 

Megjelent
2019-12-30
Hogyan kell idézni
HamarF. (2019). HOGYAN BEFOLYÁSOLTA A 4. IPARI FORRADALOM A MAGYAR TELEKOMMUNIKÁCIÓS SZEKTOR CÉGEINEK PÉNZÜGYI HELYZETÉT 2013 – 2017 KÖZÖTT?. Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok - Gazdálkodás- és Szervezéstudományi folyóirat , (2), 46-70. https://doi.org/10.33565/MKSV.2019.02.03