Fenntartható iskolák
Absztrakt
Ez a tanulmány a fenntartható iskolák szerepét és jelentőségét vizsgálja a modern oktatásban, valamint a környezetvédelem és a diákok fejlődésének kapcsolatát. A fenntartható iskolák létrehozása nem csupán alapvető a környezet védelme, hanem a tanulási élmény javításához is. A kutatás kiemeli a fenntartható működés érdekében hozható támogatást, amely tartalmazza az épületek tervezését, megújuló energiaforrások alkalmazását, valamint az „okos„ technológiák integrációját, lehetővé téve az energiahatékonyságot a tanulók kreatív gondolkodásának és problémamegoldó képességeinek fejlesztését. Az integrált tervezés, a parametrikus modellezés, és a távoktatási platformok használata mindnek egy dinamikus, a jövő kihívásainak megfelelő oktatási rendszer kialakításához vezet. A kutatás eredményei arra utalnak, hogy a fenntartható iskolai környezet nemcsak a gazdasági és ökológiai fenntarthatóságot támogatja, hanem a fiatalok felelősségének növelését is elősegíti, támogatva a jövő tudatos és környezettudatos állampolgárainak nevelését.
Hivatkozások
Akay, S. (2024): The Green Digital Campus: Sustainable Practices. In: eLearning And Online Education. eLearning Industry. Retrieved from https://elearningindustry.com/green-digital-campus-sustainable-practices-in-elearning-and-online-educationBrychkov, D. et al. (2023).
Ernst Neufert-Győri Róbert (2014): Építés- és tervezéstan. Budapest: Műszaki.
ifj. Czinege Károly (2023): Elektromos fűtés szakembereknek. Budapest: Műszaki.
Tóth László (2004): Hagyományos és megújuló energiarendszerek. Budapest: Műszaki.
Chiara Stein (2009): Intelligens vezérléstechnika. Budapest: Műszaki.
Rigó-Ditzendy Orsolya (2017): Digitális technológiák integrációja az oktatásban. Educatio, 26., (2.), pp. 317-319. https://doi.org/10.1556/2063.26.2017.2.16
Szűts Zoltán (2020): A digitális pedagógia jelenségei és megnyilvánulási formái. Pedagógiai Szemle, pp. 5-6. https://doi.org/10.1556/9789634545859