Iskolapad vagy online oktatás?

  • Cserné Pekkel Márta Dunaújvárosi Egyetem, Tanárképző Központ
Kulcsszavak: Online oktatás, jelenléti oktatás, tanári szerepek

Absztrakt

Az elmúlt években az élet valamennyi területén változások történtek, különösen igaz ez az oktatásra is. Először a pandémia miatt vált szükségessé, hogy alkalmazkodjunk egy új helyzethez, hiszen az iskola helyett az online tér vált az oktatás helyszínéül, majd a gazdasági körülmények megváltozása okán következett be ismét ugyanez, több felsőoktatási intézményben. Az oktatás két elemi szereplője, tanár és diák az iskolai keretek között sokféleképpen találkozik, azonban az online tanítási-tanulási környezet befolyásolja a két fél viszonyát, együttműködését, valamint testi és lelki következményei sem elhanyagolhatók. A tanulmányban több aspektusból vizsgáljuk a jelenléti és online oktatást, valamint a tanárokra és diákokra gyakorolt hatását rövid és hosszú távon.

Megjelent
2023-12-01
Hogyan kell idézni
Cserné PekkelM. (2023). Iskolapad vagy online oktatás?. Dunakavics, 11(12), 99-104. Elérés forrás https://ojs3.mtak.hu/index.php/dk/article/view/19057
Rovat
Cikkek