A tori bridalwear és a menyasszonyi ruhák vizuális kommunikációja 1. rész

  • Veres Viktória Dunaújvárosi Egyetem, Társadalomtudományi Intézet, hallgató
  • Szakács István József Dunaújvárosi Egyetem, Társadalomtudományi Intézet https://orcid.org/0009-0000-9369-5056
Kulcsszavak: Vizuális kommunikáció, társadalmi normák, elvárások, szemiotika

Absztrakt

A menyasszonyi ruhák vizuális kommunikációjában sokkal több rejtőzik, mint azt először gondolnánk. A menyasszonyi viselet lenyomata az adott kultúrának, társadalomnak, történelmi kornak és külső elvárásoknak, ezzel együtt pedig az azt viselő egyénnek is. Jelentősége nemcsak a viselője szempontjából kiemelendő, hanem abban a tekintetben is, hogy az miként jelenik meg, milyen hatást gyakorol a vizualitásra. A menyasszonyi ruha érzelmi értéke sokkal tovább mutat annál, minthogy jól érzi magát benne a menyasszony. Az ágens kényelemérzetét az határozza meg, hogy kellő magabiztossággal viseli a választott ruhát és közvetíti önmagát. A legjobb tudásunknak megfelelően, széleskörűen akartuk körbejárni és bemutatni ezt a területet és ennek a területnek a kommunikációban megjelenő összefüggéseit. A vizuális kommunikáció az élet minden területére hatással van, jelen van az egyén életében minden nap. Kutatásunk sikeresen zárult, a fent kifejtett ismeretek pedig segíthetnek abban, hogy a menyasszonyi ruhák és a tori bridalwear vizuális kommunikációja új megvilágításba kerüljenek.

Megjelent
2025-07-16
Hogyan kell idézni
VeresV., & SzakácsI. J. (2025). A tori bridalwear és a menyasszonyi ruhák vizuális kommunikációja 1. rész . Dunakavics, 13(6), 87-106. https://doi.org/10.63684/dk.2025.06.05
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek