Aszfaltkeverékek közvetett húzószilárdságának modellezése mesterséges intelligencia alkalmazásával

  • Ali Saleh Széchenyi István Egyetem, Építész-, Építő- és Közlekedésmérnöki Kar, Közlekedésépítési és Vízgazdálkodási Tanszék
  • László Gáspár Széchenyi István Egyetem, Építész-, Építő- és Közlekedésmérnöki Kar, Közlekedésépítési és Vízgazdálkodási Tanszék; KTI Magyar Közlekedéstudományi és Logisztikai Intézet Nonprofit Kft.,
Kulcsszavak: habosított bitumen, meleg aszfaltkeverék, neurális hálózat, szupport vektor regresszió (SVR), gépi tanulás

Absztrakt

Az újrahasznosított aszfaltot és habosított bitument tartalmazó aszfaltkeverékek közvetett húzószilárdságának előrebecslése lineáris regressziós és a neurális hálózati modellekkel jó szakmai célkitűzés. A kutatások során a véletlenszerű erdő (random forest) és a neurális hálózat (neural network) modell összehasonlításával igazolták a gépi tanulási technikák ilyen irányú haszmosíthatóságát.

Megjelent
2024-08-01
Hogyan kell idézni
SalehA., & GáspárL. (2024). Aszfaltkeverékek közvetett húzószilárdságának modellezése mesterséges intelligencia alkalmazásával. Közlekedéstudományi Szemle, 74(4), 8-23. https://doi.org/10.24228/KTSZ.2024.4.1
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek