A HUMDA Zrt. vezetésbiztonsági kommunikációs aktivitásai a hatásgyakorlás kontextusában
Absztrakt
2021-ben összesen 14 233 személyi sérüléssel járó közúti közlekedési baleset történt Magyarországon, amelyek során 18 599-en sérültek meg és 544-en életüket is vesztették. A közlekedésbiztonsággal kapcsolatos érzékenyítés és edukáció, amely a marketingkommunikáció oldaláról vizsgálva a prevenciós célú kommunikációs kampányok területéhez kapcsolódik, jól vizsgálható a szereplők egymásra való hatásának dinamikája mentén is. A tanulmány a HUMDA Zrt. (Hungarian Mobility Development Agency) utóbbi években megvalósított két országos közlekedésbiztonsági akciójának és három országos kampányának bemutatására, illetve elemzésére vállalkozik.
Hivatkozások
Anderson, J., C. – Hakansson, H. – Johanson, J (1994).: Dyadic Business Relationships within a Business Network Context. Journal of Marketing, 58. (október 15.), 1–15.
Berne, E. (1984): Emberi játszmák. Gondolat Kiadó, Budapest, BERNE, E. (1999): Emberi játszmák. Lélekkontroll sorozat, Háttér Kiadó, Budapest
Berne, E. (1997): Sorskönyv. Háttér Kiadó, Budapest.
Berne, E. (1999): Emberi játszmák. Lélekkontroll sorozat, Háttér Kiadó, Budapest.
Bulanda, I., & Vavrečka, V. (2019). Perception of commercial advertising by generation Y in intentions of transaction analysis. In Marketing Identity-Offline Is the New Online. Conference Proceedings from the International Scientific Conference (pp. 454-470). DOI: https://doi.org/khjj
Chung, S. M. (2018). Use of Transactional Analysis as a Communication Model: An Assessment of Intergenerational Registered Nurses' Interactions (Doctoral dissertation, Kean University).
Czakó, K. (2015). Tranzakciók szerepe a kreatív iparágak hatásgyakorlásában. JELKÉP: KOMMUNIKÁCIÓ KÖZVÉLEMÉNY MÉDIA, (4), 9-19.
Czakó, K. (2020). A ritmus, mint a magyarázatok egységes kerete és a prevenciótörténet. DOI: https://doi.org/khjm, letöltve: http://real-eod.mtak.hu/8448/1/109_Ritmus_2018_anket_BELIV_IMPRIMATURA_FINAL _ONLINE.pdf, utolsó letöltés dátuma: 2022.12.31.
Czakó, K. (2020). Hálózatok véletlenszerű és célorientált megváltoztatása. DOI: https://doi.org/khjn, letöltve: http://realeod.mtak.hu/9392/1/243_halozat_2019_nov_anket.pdf, utolsó letöltés dátuma: 2022. 12. 31.
Czakó, K. (2022) Paradigmák és modellek a neveléstudományi megelőzésben. In: Paradigmaváltás a tudományok, a technika és az orvoslás körében. A Magyar Természettudományi Társulat tudománytörténeti kötetei (5). Magyar Természettudományi Társulat, Budapest, pp. 163-180. ISBN 978-615-80623-2-9
Czakó, K. (2022): Paradigmák és modellek a neveléstudományi megelőzésben. In: Paradigmaváltás a tudományok, a technika és az orvoslás körében. A Magyar Természettudományi Társulat tudománytörténeti kötetei (5). Magyar Természettudományi Társulat, Budapest, pp. 163-180. ISBN 978-615-80623-2-9
F. Várkonyi, Zs. (2008): Sors és sérülés. Mérték Kiadó, Budapest.
Fedor A., Huszti, É. (2016): Kutatásmódszertani kézikönyv. Debreceni Egyetem Egészségügyi Kar. Letöltve: Kutatásmódszertani kézikönyv by dlcs - Issuu, utolsó letöltés dátuma: 2022. 10. 30.
Fodor. L. - Kriskó E. (2019): A hatékony kommunikáció alapjai. Noran Libro Kiadó.
Fogalomtár etikai szakosoknak (ELTE). Letöltve: http://mmi.elte.hu/szabadbolcseszet/mmi.elte.hu/szabadbolcseszet/index3cd9.html?option=com_tanelem&id_tanelem=475&tip=0 , utolsó letöltés dátuma: 2022. 10. 30.
Ghauri, P., Grønhaug, K. (2016): Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban, mersz.hu, Első magyar nyelvű digitális kiadás: 2016.
Gummesson, E. (1999). Total relationship marketing: experimenting with a synthesis of research frontiers. Australasian Marketing Journal, 7(1), 72-85. DOI: https://doi.org/frt8bq
Gyulavári T., Mitev A., Neulinger Á., Neumann- Bódi E., Simon J., Szűcs K. (2017): A marketingkutatás alapjai, mersz.hu, Első magyar nyelvű digitális kiadás: 2017.
Hivatkozva: Reeves, C: Marketing Mix and the Five Ms of Marketing, letöltve: https://www.gaebler.com/Marketing-Mix-andthe-Five-Ms-of-Marketing.htm, utolsó letöltés dátuma: 2022. 11. 01.
idézi Bérczessy, L. (2008): A marketingkommunikáció helye a társadalmi kommunikáció struktúrájában (Doktori Értekezés, Nyugat Magyarországi Egyetem)
Jármi, É. (2019). Az iskolai bántalmazás (bullying) megelőzése. Educatio, 28(3), 528-540.
Járó K. (ed.): (2011): A játszmák világa. Felfedezések a tranzakcióanalízis tájain. Háttér Kiadó, Budapest.
Járó, K. (ed.): (2005): Sors mint döntés. Az érzelmek felfedezése és felszabadítása. Helikon Kiadó, Budapest.
Józsa Zs. (2007): Játszmák a szervezetekben. In MÉSZÁROS A. (szerk.): Kommunikáció és konfliktusok kezelése a munkahelyen. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest. 215–230.
Juhász E. – Szamosi J. (2002): Bevezetés a tranzakcióanalízisbe. In Egészségpszichológia szigorlati témák. SOTE Testnevelési Főiskola, Budapest. 85–96.
Katona N. (2022): Kommunikációs kampányok szerepe a megelőzésben, In = Czakó K. (ed.). Csillagfényben: A neveléstudományi megelőzés: Preventor: A preventor funkció kapcsolata a neveléstudománnyal. (hatodik kötet) ISBN:9786155788857 pp. 12-28.
Katona N. (2023): Hogyan tervezzünk eredményes kampányokat (9. fejezet, p. 163). In = Katona, N. és Szabó, R.: Marketing- és PR-tevékenység az egészségügyben. Medicina Kiadó, Budapest. 2023. ISBN-978-963-226-870-5
Kotler, P. – Keller K., L. (2016): Marketingmenedzsment. Akadémiai Kiadó, Budapest. DOI: https://doi.org/khjp
Magyar, J. (2000): Fejleszthető-e kapcsolataink kultúrája? A tranzakcióanalízis a pedagógiában. In Alapok. Anonymus Alapítvány, Budapest. 219–231.
Malhotra, N., K. (2016): Marketingkutatás, mersz.hu, Első magyar nyelvű digitális kiadás: 2016.
Mazzetti, M. (2020). COVID‐19, political communication, and public health: A Transactional Analysis perspective. Psychotherapy and Politics International, 18(3), e1562. DOI: https://doi.org/khjq
Mészáros, A. (ed.) (2007): Kommunikáció és konfliktusok kezelése a munkahelyen. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest.
Moorman, C., & Rust, R. T. (1999). The role of marketing. Journal of marketing, 63(4_ suppl1), 180-197. DOI: https://doi.org/khjr
Murray, H. (2021): Transactional Analysis - Eric Berne. Letöltve: https://www.simplypsychology.org/transactionalanalysis-eric-berne.html, utolsó letöltés dátuma: 2022. 11. 01.
Resch, M., & Bella, T. (2010): The cognitivebehavioral aspects of the personality of politicians. Orvosi hetilap, 151(3), 102-109. DOI: https://doi.org/dndsq7
Sipos K. (2018): Módszertani bemutató – a tranzakcióanalízis, letöltve: Módszertani bemutató – a tranzakcióanalízis - Mindset Pszichológia (mindsetpszichologia.hu), utolsó letöltés dátuma: 2022. 11. 01.
Spannraft, M. (2000): Könyvismertetés. Játszmák nélkül. Tranzakcióanalízis a gyakorlatban. Pszichoterápia, 9, 4. 327.
Szemán, D., & Karner, O. (2017): Tanácsadási modellek a felsőoktatási tanácsadásban– a hatalkalmas modell tapasztalatai. Alkalmazott pszichológia, 17(4), 105-128.
Letöltve: https://humda.hu/bemutatkozas, utolsó letöltés dátuma: 2022. 10. 30.
Letöltve: https://www.szelesut.hu/hireink/orszagos-kozlekedesbiztonsagiplakatkampanyt-indit-a-humda-1001/
Letöltve: https://humda.hu/aktualitasok/elso-es-masodik-osztalyos-tanuloknakszervez-orszagjaro-kozlekedesbiztonsagioktatasi-programsorozatot-a-humda-27 , utolsó letöltés dátuma: 2022. 12. 31.
Letöltve: https://humda.hu/esemenyek/humda-kozlekedesbiztonsagi-konferencia-2021-22 , utolsó letöltés dátuma: 2022. 12. 31.
Letöltve: https://humda.hu/aktualitasok/michelisz-norbertteles-talmacsigaborral-indit-kozlekedesbiztonsagikampanyt-a-humda-39 , utolsó letöltés dátuma: 2022. 12. 31.
Letöltve: Év végéig tartó országos közlekedésbiztonsági plakátkampányt indít a HUMDA , utolsó letöltés dátuma: 2022. 12. 31.
Letöltve: https://www.veol.hu/orszagvilag/2022/11/nem-vagy-egyedulmottoval-inditott-kozlekedesbiztonsagikampanyt-a-humda-video , utolsó letöltés dátuma: 2022. 12. 31.
Letöltve: www.itaaworld.org, utolsó letöltés dátuma: 2022.12-31.
Az elektronikusan megjelenő cikkek nyílt hozzáféréssel rendelkeznek (OJS), online ingyenesen elérhetők és letölthetők. A cikkek szerzőit nem terheli megjelentetési vagy kiadási költség (APC). Felhasználóknak joguk van a cikkek olvasására, letöltésére, másolására, kinyomtatására, valamint azokban való keresésre, vagy a teljes szöveg linkkel történő megosztására.
A szerzőknek nyilatkozniuk kell arról, hogy beadványukat korábban nem tették közzé más folyóiratban, a pénzügyi támogatás feltüntetésre került és a hivatkozások listája teljes és pontos, beleértve az URL-ek és a DOI-k specifikációját is (ha rendelkezésre állnak). A cikktervezet beadásakor minden szerző jóváhagyja a benyújtott változatot. A szerzők garantálják, hogy a cikk az ő eredeti művük. A szerzők kötelesek részt venni a szakértői értékelés folyamatában, követni a bírálók tanácsait, betartani az előírt határidőket, és amennyiben előfordulnak, kötelesek visszavonni a benyújtást vagy kijavítani a hibákat.
Minden beadott cikket szakértői értékelés alá kerül, ahol a szerkesztők független értékelést kérnek legalább egy szakértőtől, ügyelve arra, hogy a bíráló(k)nak ne legyen összeférhetetlensége a szerzőkkel. A végső döntést a főszerkesztő hozza meg, aki figyelembe veszi az értékeléseket és a szerkesztők javaslatait. A szerkesztők és a lektorok bizalmasan kezelik a beadványt.
A kiadó és a szerkesztők elkötelezettek a magas etikai normák betartása mellett, és megakadályozzák azokat a publikációkat, amelyekben kutatási visszaélés történt. Az ilyen etikai kérdésekben a COPE irányelveit követik.
A szerzők fenntartják a szerzői jogokat, és megadják a folyóiratnak az első közzétételi jogot a Creative Commons Licenc alapján (https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0), amely lehetővé teszi mások számára, hogy megosszák a művet, elismerve a mű szerzőségét és a folyóiratban való első közzétételt.
A folyóirat archiválja az összes megjelent cikket, és a folyóirat tulajdonosa, a Közlekedéstudományi Egyesület továbbra is üzemelteti az adatbázist abban az esetben is, ha a folyóirat kiadása megszűnik.
							
							











