Megélve érteni
Néhány gondolat a színházpedagógiáról
Absztrakt
Színház és a nevelés összekapcsolásának gondolata régóta tárgya a színházművészet szerepéről folytatott vitáknak. Ha a fogalmakat tisztázni szeretnénk, nem könnyíti meg helyzetünket az sem, hogy sokan sokféleképpen gondolkodnak a dráma mibenlétéről, illetve annak a színházhoz és a pedagógiához fűződő viszonyáról. A drámamunka egy adott tevékenység során, adott közösségben jön létre, és mindig új jelentéstartalmat hordoz. Ezáltal az egész iskolai nevelési–oktatási rendszerünket is új alapokra helyezhetnénk, és átformálhatnánk a gyerekek érdekében, s nem mint eszközrendszerről, nem mint módszerről, hanem mint pedagógiáról gondolkodhatnánk.
Hivatkozások
Brecht, Bertolt. 1969. „Szórakoztató színház vagy tanító színház?” In Színházi tanulmányok. Budapest: Magvető Kiadó.
Gabnai Katalin. 2015. Drámajátékok – Bevezetés a drámapedagógiába. Budapest: Helikon Kiadó.
Neelands, Jonothan. 1994. Dráma a tanulás szolgálatában. Színházi Füzetek VI. Budapest: Magyar Drámapedagógiai Társaság.
Németh Ervin. 1998. Irodalom Birodalom. Útikalauz tanároknak. Szeged: Mozaik Kiadó.