Visky András: Mire való a színház?
Útban a theatrum theologicum felé című monográfiájáról
Absztrakt
A Visky-kutató Prontvai Vera is felhívja a figyelmet rítus, theatrum theologicum és parúzia színház összefüggésére a Pseudo-Augustinus-dialógus kontextusában: „A mire való a színház? tetőpontja a Pseudo-Augustinus és tanítványa között elhangzó beszélgetés a jótékony sikerről, mely a gonosz sikerrel, a piaci törvények uralta színházzal ellentétben a theatrum theologicum alapja” (Prontvai 2021, 635). Majd a következőképpen folytatja: „a Visky által körülírt theatrum theologicum célja a transzcendenciában való alámerülés: a megtérés maga. Az általa követendőnek vélt színházesztétika pedig a megváltás szükségességével való szembenézést hangsúlyozza” (Prontvai 2021, 635).
Hivatkozások
Visky András. 2020. Mire való a színház? Útban a theatrum theologicum felé. Budapest: KRE–L’Harmattan Könyvkiadó.
Visky, András. 2020. „The Tragedy of Man as Theatrum Theologicum. (A Dramaturg’s Diary.)” In Poetic Rituality in Theater and Literature, szerkesztette Enikő Sepsi és Johanna Domokos, 225–279. Budapest: KRE–L’Harmattan Könyvkiadó.
Prontvai Vera. 2021. (86. évf.) 8. sz. „Visky András: Mire való a színház? Útban a theatrum theologicum felé.” Vigilia 635–636. Megtekintve 2022. július 24-én. https://vigilia.hu/pdfs/Vigilia_2021_08_facsimile.pdf#page=77
Harnoncourt, Nikolas. 1989. „A zene szerepe életünkben.” In A beszédszerű zene, uő, 9–13. Budapest: Editio Musica Budapest Zeneműkiadó.