A Connectivity behív bennünket

A társadalmilag elosztott és megtestesült megismerés módszere a Woolly Mammoth Theatre Company által inspirált színházon keresztül

  • Gleason-Nagy Natália Színház- és Filmművészeti Egyetem
Kulcsszavak: konnektivitás, közönségdizájn, közösségépítés, változásmenedzsment, kulturális vezetés, színházvezetés

Absztrakt

Jelen írás egy nemzetközi esettanulmánnyal szándékozik inspirálni a közönségélmény és a közösségi események bevált és kísérleti eszköztárát. Röviden tárgyalom a történelmi és kulturális kontextust, amely lehetővé tette a Connectivity kiformálódását, majd néhány konkrét példán keresztül demonstrálom, hogyan épít és tart fenn dinamikusan behívó és több fronton működő kapcsolatot az ottani közösséggel a Woolly Mammoth Theatre Company Washington D. C.-ben. Minden műsorra tűzött darab körül különböző kapcsolódási pontokat nyújtó események kurált konstellációja tágítja a befogadás, felismerés és értelmezés lehetőségeit. Nyitott olvasópróbákkal, az előcsarnokban megrendezett interaktív kiállításokkal, valamint foglalkozóműhelyek szervezésével erősíti a társaság a színház jelenlétét a polgárok életében – és a polgárai jelenlétét a színházban. A tanulmány azzal a reménnyel tárja a Connectivity részlegen folyó munka mibenlétét az olvasók elé, hogy új szempontokkal szolgáljon a kulturális vezetés szerepéről és lehetőségeiről a közhasznúságot illetően, amely teret teremt a nézőnek is az aktívabb közösségi befogadásra.

Hivatkozások

Anderson, Miranda. 2015. The Renaissance Extended Mind. New Directions in Philosophy and Cognitive Science. Edinburgh, UK: Palgrave Macmillan.

Bloomfield, Sara J. 2018. „Why History Matters More than Ever”. Memory & Action Volume 6: No. 2. Online elérés: https://www.ushmm.org/m/pdfs/2018_SPRING_ANNIV_Magazine_to_post.pdf (utolsó letöltés: 2023. december 9.).

Crowley, Patrick Abram. 2020. Drawn from the Well of the People: The Living Stage Theatre Company and Their Groundbreaking Community-Based Practice. PhD-disszertáció. University of Maryland.

Gamble, Jamie. 2014. Innovation Lab for the Performing Arts Case Studies in Innovation and Adaptive Capacity. Online elérés: https://www.artsfwd.org/wp-content/uploads/2014/03/EmcArts-ImpactStudies-March2014.pdf (utolsó letöltés: 2023. december 9.).

„Goals of the Publicly Engaged Humanities”. Humanities for All. Online elérés: https://humanitiesforall.org/essays/goals-of-the-publicly-engaged-humanities (utolsó letöltés: 2023. december 9.).

Rokotnitz, Naomi. 2001. Trusting Performance: A Cognitive Approach to Embodiment in Drama (Cognitive Studies in Literature and Performance). London: Palgrave Macmillan, 2001.

Shalwitz, Howard. 2013. „The Citizenship and the Arts Talk Series.” Készült 2013. október 22-én a National Innovation Summit for Arts & Culture eseményen, Denver, Co. Videó, https://www.artsfwd.org/finding-your-itch

Megjelent
2024-07-15
Hogyan kell idézni
Gleason-NagyN. (2024). A Connectivity behív bennünket: A társadalmilag elosztott és megtestesült megismerés módszere a Woolly Mammoth Theatre Company által inspirált színházon keresztül. Uránia Interdiszciplináris Folyóirat, 4(1), 60-72. https://doi.org/10.56044/UA.2024.1.4
Folyóirat szám
Rovat
Esettanulmányok