Egyetemi hallgatók jelszókezelési gyakorlata

  • Bottyán László Pécsi Tudományegyetem, „Oktatás és Társadalom” Neveléstudományi Doktori Iskola
Kulcsszavak: Online biztonság, információbiztonság, jelszókezelés, kiberbiztonsági tudatosság

Absztrakt

Az oktatási szektor világszerte egyre gyakrabban válik kibertámadások célpontjává, melyet nemzetközi kutatási eredmények is alátámasztanak. A digitális oktatási-, tanulást támogató és tanulmányi adminisztrációs informatikai rendszerek elterjedésével az oktatási intézmények egyre több személyes, vagy érzékeny adatot kezelnek elektronikusan, illetve támaszkodnak ezeknek a rendszereknek a szolgáltatásaira a tanítás-tanulási folyamat során. Az adatok biztonságának, továbbá az oktatási rendszerek rendelkezésre állásának fenntartásához nélkülözhetetlen a tanárok és diákok megfelelő szintű kiberbiztonsági tudatossága, ezen belül is a biztonságos jelszókezelés. A nem megfelelő jelszóhasználati gyakorlatok növelhetik az adatokhoz való illetéktelen hozzáférések kockázatát, vagy kiesést okozhatnak a tanítás-tanulási folyamatban. A tanulmányban szereplő kutatás 2023-ban, illetve 2024- ben készült, magyar egyetemi hallgatók körében. A vizsgálat több hiányosságot tár fel a jelszókezelés terén, amely rávilágít arra, hogy szükség van célzott oktatási és tudatosságnövelő programokra, amelyek segítenek a hallgatók kiberbiztonsági tudatosságának és felkészültségének javításában.

Megjelent
2024-12-01
Hogyan kell idézni
BottyánL. (2024). Egyetemi hallgatók jelszókezelési gyakorlata. Dunakavics, 12(12), 19-28. https://doi.org/10.63684/dk.2024.12.03
Rovat
Cikkek