Robotok alkalmazása egy gyógypedagógiai intézmény tanulásban akadályozott tanulóinak évfolyamain

  • Csányiné Guszter Lídia Noémi Magyar Pedagógia Társaság Ki-Figyel-Ő szakosztályának elnöke, Magyar Pedagógiai Társaság Robotika szakosztályának speciális szakreferense, Móra Ferenc Általános Iskola Fejlesztő Nevelés–Oktatást Végző Iskola és EGYMI, Dunaújváros
Kulcsszavak: Robotika, algoritmikus gondolkodás, tanulásban akadályozott, gyógypedagógiai általános iskola, sajátos nevelési igény,

Absztrakt

A mai világban a technológia áthatja életünk szinte minden területét. A 21. század digitális társadalmában az algoritmikus gondolkodás és a robotika ismerete alapvető készségekké válnak, amelyek nemcsak a technológiai pályákhoz, hanem a mindennapi problémamegoldáshoz is elengedhetetlenek. Az iskola feladata felkészíteni a diákokat arra, hogy helyt tudjanak állni az ismeretlen jövő munkaerő piacán. Az oktatásban ezért a fejlesztendő területek közé tartozik a teljesség igénye nélkül az innováció, együttműködés, kreativitás, kritikus gondolkodás, problémamegoldás, IKT használat és nem utolsó sorban az algoritmikus gondolkodás. Mindezekre lehetőséget biztosít a robotok alkalmazása az oktatásban. Ennek azonban nem csupán a digitális kultúra órákra kell korlátozódnia, hanem integrálódnia kell a különböző tantárgyakba is, hogy a tanulók számára elegendő mennyiségű hozzáférést biztosítson ezekhez a kulcsfontosságú kompetenciáknak a fejlesztéséhez. Gyógypedagógusként kiemelten fontosnak tartom, hogy a sajátos nevelési igényű gyermekek is részesüljenek ilyen fejlesztésben, és megismerkedhessenek a robotika alapjaival. Tanulmányom célja, bemutatni milyen módon valósul meg ez a törekvés intézményünk tanulásban akadályozott osztályainak tanóráin.

Megjelent
2024-12-01
Hogyan kell idézni
Csányiné GuszterL. N. (2024). Robotok alkalmazása egy gyógypedagógiai intézmény tanulásban akadályozott tanulóinak évfolyamain. Dunakavics, 12(12), 37-46. https://doi.org/10.63684/dk.2024.12.05
Rovat
Cikkek