The Impact of Allowing ChatGPT on Responses to Different Question Types in a Mid-Term Math Exam

  • Bognár László University of Dunaújváros, Institute of Computer Engineering, Department of Mathematics
  • Joós Antal University of Dunaújváros, Institute of Computer Engineering, Department of Mathematics
Kulcsszavak: ChatGPT, matematikaoktatás, chatbot

Absztrakt

Ez a tanulmány a ChatGPT hatását vizsgálja a diákok félévközi matematikavizsgán nyújtott teljesítményére, a különböző típusú tesztkérdé­sek eredményei közötti különbségekre összpontosítva. Az eredmények azt mutatják, hogy a ChatGPT-t használó diákok jelentősen alacsonyabb átlagos pontszámokat értek el, mint a ChatGPT-t nem használó társaik, és a teljesít­ményük is kiszámíthatatlanabb volt. A ChatGPT-felhasználók különösen az összetett matematikai műveletekkel, például a mátrix inverzekkel és a vek­torok szorzásaival küszködtek. Mind a ChatGPT, mind a Copilot hasonló következetességet mutatott, időnként helytelen vagy vegyes válaszokat adtak, ami hozzájárulhatott a GPT-felhasználók alacsonyabb teljesítményéhez.

A tanulmány szerint a nem megfelelő felkészülés és a GPT vizsgák során történő használatának isme­retlensége is szerepet játszhatott ezekben az ered­ményekben. Ezek az eredmények fontos kérdéseket vetnek fel a mesterséges intelligencia eszközeinek az oktatásba való integrálásával kapcsolatban, kü­lönösen az olyan tantárgyak esetében, mint a ma­tematika, ahol a pontosság elengedhetetlen. A jö­vőbeni kutatásoknak fel kell tárni, hogyan lehet a ChatGPT-hez hasonló AI-eszközöket optimálisan integrálni a tanulási környezetbe, hogy javítsák, ne pedig akadályozzák a tanulmányi teljesítményt.

Megjelent
2025-03-01
Hogyan kell idézni
BognárL., & JoósA. (2025). The Impact of Allowing ChatGPT on Responses to Different Question Types in a Mid-Term Math Exam. Dunakavics, 13(3), 5-14. https://doi.org/10.63684/dk.2025.3.01
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek