The Impact of Allowing ChatGPT on Responses to Different Question Types in a Mid-Term Math Exam
Absztrakt
Ez a tanulmány a ChatGPT hatását vizsgálja a diákok félévközi matematikavizsgán nyújtott teljesítményére, a különböző típusú tesztkérdések eredményei közötti különbségekre összpontosítva. Az eredmények azt mutatják, hogy a ChatGPT-t használó diákok jelentősen alacsonyabb átlagos pontszámokat értek el, mint a ChatGPT-t nem használó társaik, és a teljesítményük is kiszámíthatatlanabb volt. A ChatGPT-felhasználók különösen az összetett matematikai műveletekkel, például a mátrix inverzekkel és a vektorok szorzásaival küszködtek. Mind a ChatGPT, mind a Copilot hasonló következetességet mutatott, időnként helytelen vagy vegyes válaszokat adtak, ami hozzájárulhatott a GPT-felhasználók alacsonyabb teljesítményéhez.
A tanulmány szerint a nem megfelelő felkészülés és a GPT vizsgák során történő használatának ismeretlensége is szerepet játszhatott ezekben az eredményekben. Ezek az eredmények fontos kérdéseket vetnek fel a mesterséges intelligencia eszközeinek az oktatásba való integrálásával kapcsolatban, különösen az olyan tantárgyak esetében, mint a matematika, ahol a pontosság elengedhetetlen. A jövőbeni kutatásoknak fel kell tárni, hogyan lehet a ChatGPT-hez hasonló AI-eszközöket optimálisan integrálni a tanulási környezetbe, hogy javítsák, ne pedig akadályozzák a tanulmányi teljesítményt.