Egészségértés a magánegészségügyben
Absztrakt
Az egészség, illetve az egészségben eltöltött évek száma a fejlett országokban az életminőség egyik alapvető attribútumaként jelenik meg. Mindeközben a demográfiai válság és a technológiai fejlődés egyre drágábbá teszi az ellátórendszerek működtetését, ezért világszerte keresik azokat az eszközöket és módszereket, melyekkel hatékonyságnövelést lehet elérni. A kommunikáció egyértelműen ilyen eszköz, aminek sikerességét jelentősen befolyásolja a páciensek egészségértési szintje, melyben mindenütt hatalmas eltérések mutatkoznak a népességen belül, ami nagy kihívást jelent a gyógyítási folyamat hatékonysága szempontjából. Jelen cikkemben javaslatot teszek arra vonatkozóan, hogyan lehet megismerni és felhasználni a páciensek egészségértési szintjét mind az intézményi mind az orvos-beteg kommunikáció során.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.