Szemelvények fontosabb útjaink történetéből. 2. rész
Absztrakt
A kétrészes írás a szerző által fontosnak tartott részletek bemutatása a nagy egészből, ami egyféle válogatás, de más rendező elvek mentén lehet számtalan ilyen jellegű összeállítást szerkeszteni a teljesség igénye nélkül. A szakmai közvélemény érdeklődésének felkeltésére, az ismeretek felelevenítésére, bővítésére is alkalmas követett tematika.
Hivatkozások
éves a magyar aszfaltútépítés, HAPA 2017
Fűrész Sándor: Útkorszerűsítések koncentrált kivitelezése, Mélyép.tud. Szemle 1970/2
Árkai András-Kovács Béla-Pethő Andor: A 3. sz. főút Budapest-Gyöngyös közötti szakaszának korszerűsítése, Mélyép.tud. Szemle 1971/5.
Hiesz Győző-Csölle Endre: A 3.sz. út Miskolc- Hejőcsaba szakaszának korszerűsítése, Mélyép.tud. Szemle 1969/11-12.
Dr. Moldován Kristóf: A 4.sz. főút Budapest-Debrecen közötti szakszának korszerűsítése, UVATERV Műsz. Közlemények 1970/2
Bacsó Antal-Lávay Ervin: Az 5.sz. főút szegedi átkelési szakaszának korszerűsítése, Mélyép.tud. Szemle 1975/11.
dr. Polányi László: Térthódít az aszfalt!, Út 1971
Aradi János: Közúti ankét Debrecenben a jövő feladatairól, Út 1971
dr. Polányi László: Központosított aszfaltkeverő telepeket, termelékeny útépítést!, Út 1970
Baksay János-Dorombay Géza-Dr. Pallós Imre: A 3. és a 35. sz. főút felújításának esettanulmánya, Közúti és Mélyépítési Szemle 2006/1
Pásztor Zoltán: Új burkolat 65 kilométeren (E60 Újhartyán-Szolnok), Közút 2005.11.
Az elektronikusan megjelenő cikkek nyílt hozzáféréssel rendelkeznek (OJS), online ingyenesen elérhetők és letölthetők. A cikkek szerzőit nem terheli megjelentetési vagy kiadási költség (APC). Felhasználóknak joguk van a cikkek olvasására, letöltésére, másolására, kinyomtatására, valamint azokban való keresésre, vagy a teljes szöveg linkkel történő megosztására.
A szerzőknek nyilatkozniuk kell arról, hogy beadványukat korábban nem tették közzé más folyóiratban, a pénzügyi támogatás feltüntetésre került és a hivatkozások listája teljes és pontos, beleértve az URL-ek és a DOI-k specifikációját is (ha rendelkezésre állnak). A cikktervezet beadásakor minden szerző jóváhagyja a benyújtott változatot. A szerzők garantálják, hogy a cikk az ő eredeti művük. A szerzők kötelesek részt venni a szakértői értékelés folyamatában, követni a bírálók tanácsait, betartani az előírt határidőket, és amennyiben előfordulnak, kötelesek visszavonni a benyújtást vagy kijavítani a hibákat.
Minden beadott cikket szakértői értékelés alá kerül, ahol a szerkesztők független értékelést kérnek legalább egy szakértőtől, ügyelve arra, hogy a bíráló(k)nak ne legyen összeférhetetlensége a szerzőkkel. A végső döntést a főszerkesztő hozza meg, aki figyelembe veszi az értékeléseket és a szerkesztők javaslatait. A szerkesztők és a lektorok bizalmasan kezelik a beadványt.
A kiadó és a szerkesztők elkötelezettek a magas etikai normák betartása mellett, és megakadályozzák azokat a publikációkat, amelyekben kutatási visszaélés történt. Az ilyen etikai kérdésekben a COPE irányelveit követik.
A szerzők fenntartják a szerzői jogokat, és megadják a folyóiratnak az első közzétételi jogot a Creative Commons Licenc alapján (https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0), amely lehetővé teszi mások számára, hogy megosszák a művet, elismerve a mű szerzőségét és a folyóiratban való első közzétételt.
A folyóirat archiválja az összes megjelent cikket, és a folyóirat tulajdonosa, a Közlekedéstudományi Egyesület továbbra is üzemelteti az adatbázist abban az esetben is, ha a folyóirat kiadása megszűnik.












