Development opportunities in obstetric and neonatal care based on patient feedback

Keywords: patient experience, feedback, health services development, transparency, publicity, quality indicator, communication

Abstract

Patient satisfaction is an indicator of the quality of healthcare. Patients’ experiences can provide a wealth of useful information. Health services can be targetedly improved - either locally or nationally - reflecting on these feedbacks. Jobbulást! Alapítvány (Get well! Civil Foundation) launched the website www.jobbulast.info,  where patients and their relatives can provide feedback on care. The opinions received on maternity and newborn care for the years 2019-2021 have been processed in detail, the results of which are presented, as well as the initiatives aimed at improving the problems identified on the basis of the feedback.

Author Biographies

Judit Pákó, Jobbulást! Alapítvány

dr. Pákó Judit 2014-ben szerzett általános orvosi diplomát a Semmelweis Egyetemen, majd PhD-hallgatóként végzett tüdőgyógyászati kutatásokat. Dolgozott az EMMI Egészségügyért Felelős Államtitkárságán, valamint Brüsszelben, Magyarország Európai Unió melletti Állandó Képviseletén az egészségügyi szakdiplomata mellett. Részt vett állami és EU-s finanszírozású egészségszervezési projektekben, valamint a WHO több ellátásfejlesztési projektjében. A hazai egészségügyi ellátás körülményeinek javítása iránti elhivatottsága motiválta a Jobbulást! Alapítvány létrehozásában.

Zsolt Hegedűs, Jobbulást! Alapítvány

dr. Hegedűs Zsolt ortopéd sebész főorvos. A 2019 óta a MOK Etikai Kollégium elnöke. A Wáberer Medical Center endoprotetikai részlegvezetője. 2005-től 2015-ig az Egyesült Királyságban élt és dolgozott teljes állásban. Manchesterben egy ortopédiai osztály klinikai vezetőjeként, jelenleg Bristolban, mint konzultáns csípő- és térdspecialista, részállásban dolgozik. Az értékalapú egészségügy megteremtését szorgalmazza Magyarországon.

István Kalmár, Jobbulást! Alapítvány

Kalmár István 2010-ben végzett egészségügyi informatikus menedzserként a Semmelweis Egyetem Általános Orvostudományi Karán, majd 2017-ben egészségügyi szakmenedzser mesterdiplomát szerzett az Egészségügyi Menedzserképző Központban. Az elmúlt években több hazai egészségügyi informatikai és rendszerfejlesztési projektben vett már részt, főbb szakterülete az alap- és szakellátás betegellátási folyamatainak optimalizálása és ezek informatikai támogatása. Több mint 5 éve a Semmelweis Egyetem Digitális Egészségtudományi Intézetében alkalmazott egészségügyi informatikai rendszerekkel kapcsolatos tantárgyakat oktat egészségügyi szervező hallgatóknak.

Judit Mária Tóth, Jobbulást! Alapítvány

dr. Tóth Judit Mária 2013-ban végzett általános orvosként a Debreceni Egyetemen. Ezt követően sebészeti majd sürgősségi osztályos gyakorlatot szerzett rezidensként. A szakképzését felfüggesztve az Emberi Erőforrások Minisztériumának Egészségpolitikai Főosztályán dolgozott 1,5 évig. Ezt követően az Egyesült Királyságban dolgozott osztályos orvosként, melyet családalapítás miatt szakított meg. Gazdasági, műszaki és európia uniós szakfordító végzettséget szerzett, illetve jelenleg az ELTE jogi szakokleveles orvos képzésének végzős hallgatója.

Adrienn Gál, Jobbulást! Alapítvány

Gál Adrienn 2019-ben végzett a Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Karán védőnőként. Óbuda- Békásmegyer Védőnői Szolgálatánál dolgozik területi védőnői pozícióban. 2021-ben Egészségügyi Menedzser mesterdiplomát szerzett a Pécsi Tudományegyetem Egészségtudományi Karán. Mindennapi munkája során a családok, a várandósok és gyermekek egészségi állapotának nyomon követésével, fenntartásával és egészségvédelmével foglalkozik.

Ágnes Bodnár, Jobbulást! Alapítvány

Bodnár Ágnes a SE Egészségügyi Főiskolán dolgozott egészségügyi szaktanárként több mint 20 évig, később jogi szakokleveles betegjogi jogvédőként a GYEMSZI majd ÁEEK szaktanácsadója, fenntartói panaszok vizsgálatát végezte.  Részt vett betegbiztonsággal kapcsolatos EU-s projektekben, szakmai vezetőként is. Betegjogi képviselő és szakreferens, kommunikációs- és esélyegyenlőségi felelős. Önkéntes betegjogi tanácsadóként tevékenykedett több betegszervezetnél (RIROSZ, Magyar Hocpice Alapítvány, Egészség Hídja, Afázia Egyesület).

Published
2022-05-30
How to Cite
PákóJ., HegedűsZ., KalmárI., TóthJ. M., GálA., & Bodnár Ágnes. (2022). Development opportunities in obstetric and neonatal care based on patient feedback. IME, 21(2), 22-28. https://doi.org/10.53020/IME-2022-203
Section
Cikkek