Az egészségügyi online kommunikációs környezet, valamint annak pandémia okozta változásai az internetkeresési trendek tükrében
Absztrakt
Célkitűzés: A magánegészségügyi szolgáltatók betegforgalmuk jelentős részét az online térből nyerik. Az online kommunikációs környezet az egészségügyi rendszer és piaci változások következtében intenzíven formálódik, mely folyamatot a pandémia is katalizálta. A tanulmányban az egészségügyi szolgáltatások online környezetét, valamint annak közelmúltban történt változásait, trendjeit mutatom be.
Módszer: Az elemzés során a Google kereső egészségügyben releváns keresési trendjeit és statisztikáit vizsgáltam 2019 januárja és 2022 decembere között.
Eredmény: A keresési trendeket három aspektusból mutatom be, elsőként a szakterülettől független, betegség-tünet alapú kereséseket, majd a szakterülettel kapcsolatosakat. Végül három példán ismertetem az egészségügyi környezetben bekövetkezett változás és azok keresési trendekre gyakorolt hatását, így a tüdőrák, a magánszülés, illetve a csípőprotézis-műtét online trendjeit.
Következtetés: Az online tér a páciensszerzésben nagy jelentőséggel bír, ezért a Google keresési trendjeit, az egyes témák, szakterületek iránti keresések változásait szükséges figyelemmel kísérni. A szakterületek iránti érdeklődés felfutása időben észlelhető, a tendenciák követésével előrejelezhetőek a magánpáciensek új érdeklődései, a lehetséges fejlesztési területek. A fizetett hirdetések elemzésében és értékelésében nélkülözhetetlen elem az online környezet pontos ismerete.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.