Dinamikus keréktalperő mérés a közúti forgalomban

  • Péter Mika Széchenyi István Egyetem

Absztrakt

Gyorsulásmérési adatokból meghatározható a gépjármű kerekére ható terhelés mértéke, ami az aszfaltburkolatra átadódik rongálva a pályaszerkezetet. A terhelés nagyságát a jármű sebessége és a burkolat felületi minősége befolyásolja. Az útpályaszerkezetek hátralévő élettartam számítására különböző matematikai modelleket alkalmaznak,
függően a rendelkezésre álló adatoktól. A kutatás arra irányul, hogy a hátralévő élettartam becsléshez szükséges dinamikus keréktalperő meghatározásához kidolgozásra kerüljön egy mérési módszer.

Hogyan kell idézni
MikaP. (1). Dinamikus keréktalperő mérés a közúti forgalomban. Közlekedéstudományi Szemle, 71(2), 33-47. https://doi.org/10.24228/KTSZ.2021.2.4
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek