Hálózattudomány alkalmazása a közforgalmú közlekedésben
Absztrakt
A témaválasztás nemcsak a kérdés elméleti vonatkozásainak újszerű, hálózattudományi szemléletű megközelítése és megalapozása miatt fontos, hanem a gyakorlatban felmerülő problémák szempontjából is aktuális. A közlekedési rendszer fenntarthatóságának komplex követelményrendszere, vagyis a gazdasági, a társadalmi és a környezeti értelemben
vett “hatékonyságra irányuló törekvés” ugyanis a közforgalmú közlekedési hálózat fejlesztése és fenntartása során is egyidejűleg és folyamatosan biztosítandó.
Hivatkozások
Barabási Albert-László: Behálózva - A hálózatok új tudománya, Helikon Kiadó 2003.
Karinthy Frigyes: Minden másképpen van (Láncszemek), 1929
Barabási Albert-László: A hálózatok tudománya, Libri 2017.
Erdős Pál – Rényi Alfréd: On Random Graphs I, Publicationes Mathematicae vol. 6, 290-297 (1959)
Watts, D. J. - Strogatz, S. H.: Collective dynamics of 'small-world' networks, Nature 1998. 393 (6684): 440–442. Bibcode:1998Natur.393..440W. DOI: https://doi.org/bwp37w PMID 9623998
Leo P Kadanoff: From Order to Chaos; Essays: Critical, Chaotic and Otherwise World Scientific Series on Nonlinear Science Series A: Volume 1 October 1993, p 576 DOI: https://doi.org/j9xq
Kenneth G. Wilson: Renormalization Group and Critical Phenomena: I. Renormalization Group and the Kadanoff Scaling Picture, Physics Review B, 4 (1971) pp3174-3183
Malcolm Gladwell: The Tipping Point, 2000, New York, Little, Brown
Zengwang Xu - Daniel Sui: Small-world characteristics on transportation networks, Journal of Geographical Systems, 2007, DOI: https://doi.org/bczvdk
Nilanchal Patel: Assessment of network traffic congestion through Traffic Congestability Value (TCV): a new index, 2015. DOI: https://doi.org/j9xr
Marc Barthelemy: Crossover from Scale-Free to Spatial Networks 2007 EPL (Europhysics Letters) 63(6):915 DOI: https://doi.org/dkgdtn
Michael T. Gastner - M. E.J. Newman: The spatial structure of networks 2006 Physics of Condensed Matter 49(2):247-252 DOI: https://doi.org/bsj6nx
Julian Sienkiewicz - Janusz A. Hołyst: Statistical analysis of 22 public transport networks in Poland, Phys. Rev. E 72, 046127 – 2005, DOI: https://doi.org/b43qnm
Ferber, C., Holovatch, T., Holovatch, Y. et al. Public transport networks: empirical analysis and modeling. Eur. Phys. J. B 68, 261–275 (2009). DOI: https://doi.org/dvh3kt
Berche, B., von Ferber, C., Holovatch, T. et al. Resilience of public transport networks against attacks. Eur. Phys. J. B 71, 125–137 (2009). DOI: https://doi.org/d8rksd
Rui Ding, Norsidah Ujang, Hussain bin Hamid, Jianjun Wu: Complex Network Theory Applied to the Growth of Kuala Lumpur’s Public Urban Rail Transit Network, 2015 Plos One, DOI: https://doi.org/f762xn
Az elektronikusan megjelenő cikkek nyílt hozzáféréssel rendelkeznek (OJS), online ingyenesen elérhetők és letölthetők. A cikkek szerzőit nem terheli megjelentetési vagy kiadási költség (APC). Felhasználóknak joguk van a cikkek olvasására, letöltésére, másolására, kinyomtatására, valamint azokban való keresésre, vagy a teljes szöveg linkkel történő megosztására.
A szerzőknek nyilatkozniuk kell arról, hogy beadványukat korábban nem tették közzé más folyóiratban, a pénzügyi támogatás feltüntetésre került és a hivatkozások listája teljes és pontos, beleértve az URL-ek és a DOI-k specifikációját is (ha rendelkezésre állnak). A cikktervezet beadásakor minden szerző jóváhagyja a benyújtott változatot. A szerzők garantálják, hogy a cikk az ő eredeti művük. A szerzők kötelesek részt venni a szakértői értékelés folyamatában, követni a bírálók tanácsait, betartani az előírt határidőket, és amennyiben előfordulnak, kötelesek visszavonni a benyújtást vagy kijavítani a hibákat.
Minden beadott cikket szakértői értékelés alá kerül, ahol a szerkesztők független értékelést kérnek legalább egy szakértőtől, ügyelve arra, hogy a bíráló(k)nak ne legyen összeférhetetlensége a szerzőkkel. A végső döntést a főszerkesztő hozza meg, aki figyelembe veszi az értékeléseket és a szerkesztők javaslatait. A szerkesztők és a lektorok bizalmasan kezelik a beadványt.
A kiadó és a szerkesztők elkötelezettek a magas etikai normák betartása mellett, és megakadályozzák azokat a publikációkat, amelyekben kutatási visszaélés történt. Az ilyen etikai kérdésekben a COPE irányelveit követik.
A szerzők fenntartják a szerzői jogokat, és megadják a folyóiratnak az első közzétételi jogot a Creative Commons Licenc alapján (https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0), amely lehetővé teszi mások számára, hogy megosszák a művet, elismerve a mű szerzőségét és a folyóiratban való első közzétételt.
A folyóirat archiválja az összes megjelent cikket, és a folyóirat tulajdonosa, a Közlekedéstudományi Egyesület továbbra is üzemelteti az adatbázist abban az esetben is, ha a folyóirat kiadása megszűnik.












