Az „Üzleti készségfejlesztés francia nyelven” tantárgy tanterve, a tantárgyban rejlő lehetőségek

  • Szigetváry Nóra
Kulcsszavak: soft skills, puha készségek, egyéni készségek, soportos készségek, prezentáció

Absztrakt

A cikk célja, hogy a bemutatott kurzusszerkezeten túl ízelítőt adjon abból, hogy a francia nyelvű üzleti kommunikációs gyakorlatok hogyan szolgálják a szakirodalom által feltárt készségek fejlesztését. A tanmenetből példákat szeretnék hozni arra, hogy milyen típusú gyakorlatokat használunk egy-egy téma megközelítésére, és hogy ezek a témák és gyakorlatok milyen kommunikációs kihívást jelentenek a hallgatóknak. Ilyen érintett témák például a személyes „brand”, az empátia szerepe a konfliktuskezelésben, az egyéni értékek és a különböző vezetői készségek felfedezése, vagy az ismerkedés új prezentációs technikákkal, például a „Petcha Kucha” prezentációval. Ki szeretnék térni a kurzus során felmerült nehézségekre is. Végül összefoglalom, hogy miért nagy lehetőség ennek a tantárgynak a tanítása a szaknyelvet oktató tanár számára.

Hivatkozások

Algan, Y. – Huillery, É. – Prost, C. (2018): Confiance, coopération et autonomie: pour une école du XXIe siècle. Les Notes du conseil d’analyse économique. 2018/3. 1–12. https://doi.org/10.3917/ncae.048.0001

Chaouite, A. (2007): L’interculturel comme art de vivre. L’Harmattan: Párizs.

Európai Bizottság (2011): State of the Innovation Union 2011. COM 2011.

Coulet, J-C. (2016): Compétence, compétences transversales et compétences clés: peut-on sortir de l’impasse? Éducation et socialisation. 41. sz. Online elérhető : https://journals.openedition.org/edso/1708. https://doi.org/10.4000/edso.1708

Du Roscoat, B. – Servajean-Hilst, R. – Bouvet, S. (2022): Les soft skills liés à l’innovation et à la transformation. Online elérhető: https://www.researchgate.net/publication/360335248_Les_soft_skills_liees_a_l'innovation_et_a_la_transf ormation_des_organisations_Comment_agir_dans_l'incertitude

Grundke, R. et al. (2018): Which skills for the Digital Era? Returns to Skills Analysis. OECD Science, Technology and Industry Working Papers. 2018/09, OECD Publishing: Párizs. https://doi.org/10.1787/9a9479b5-en

Héry, M. (2018): Les impacts de l'automatisation du travail. Etudes. 2018/9. 43–54. https://doi.org/10.3917/etu.4252.0043

Kotsou, I. (2019): Intelligence émotionnelle et management. Comprendre et utiliser la force des émotions. De Boeck Supérieur: Louvain-la-Neuve.

Mouillot, Ph. (2019): Terminologie et enseignement: le double paradoxe des ‘soft skills’. The Conversation. 2019. november 28. Online elérhető : https://theconversation.com/terminologie-et-enseignement-ledouble-paradoxe-des-soft-skills-127825

Osterwalder, A. – Pigneur, Y. (2011): Business Model Nouvelle Génération: Un guide pour visionnaires… Pearson: Párizs. Online elérhető : https://gamestorming.com/empathy-map/

Robbins, S. et al. (2014): Management 9e edition: L'essentiel des concepts et pratiques. Pearson: Franciaország

Internetes hivatkozások

Codenames: https://ninjabunny.github.io/KodeNames/

Empathy Map: https://gamestorming.com/empathy-map/

Pecha Kucha: https://www.pechakucha.com/presentations/what-is-pechakucha

Tóth-Mószer Szilvia (2022) : Értékelés, osztályzás, szöveges értékelés: https://prezi.com/rz0nqlq_dbvy/ertekeles-osztalyzas-szoveges-ertekeles/ (Értékelés: jó úton a cél felé - címmel a BGE számára 2022. okt.21 és dec.2 között tartott online továbbképzés)

Megjelent
2024-01-31
Folyóirat szám
Rovat
Szaknyelvi tanterv- és tananyagfejlesztés, hallgatóI motiváció