Hallgatói motiváció növelése a rendészeti szaknyelvoktatásban digitális eszközök bevonásával
Absztrakt
A tanulmány célja bemutatni azokat az innovatív oktatási módszertani megközelítéseket, amelyeket egyetemi oktatóként alkalmazunk a rendészeti szaknyelvoktatásban. Hallgatóink speciális szakmák képviseletében vesznek részt az oktatásban, így az oktatásfejlesztéshez szükséges tervezés, értékelés és technológiai kompetencia komoly kihívást jelent. Ezért fontos, hogy nyomon kövessük a legújabb irányokat és fejlődést és integráljuk azokat a korszerű oktatási módszerekkel és értékelési lehetőségekkel. A közelmúltban végzett felméréseinket és alkalmazott módszereinket elismerték.
Hivatkozások
Acsai, Gy. et al. (2024): Crime and Law Enforcement. Ludovika Egyetemi Kiadó: Budapest. https://doi.org/10.36250/01140_00
Aknai, D. O. et al. (2021): Kiterjesztett valóság (AR) alkalmazások használata és készítése az iskolában. Iskola a társadalmi térben és időben VII. Pécs: PTE BTK "Oktatás és Társadalom" Neveléstudományi Doktori Iskola. 150-156.
Azuma, R. T. (1997): A Survey of Augmented Reality. Presence: Teleoperators and Virtual Environments 6/4. 355-385. https://doi.org/10.1162/pres.1997.6.4.355
Bacsó, B. (2023): A kábítószerekkel összefüggő bűnözés elleni küzdelem és a főbb térbeli jellemzői a kábítószer-bűnözésnek a német nyelvű országokban. Bűnözésföldrajzi Közlemények 4/3-4. 9–18. Online elérhető: https://epa.oszk.hu/04200/04207/00006/pdf/EPA04207_BFK_2023_03-04_09-18.pdf
Barnucz, N. (2020): A kiterjesztett valóság alkalmazása a nyelvoktatásban különös tekintettel a rendészeti szaknyelvre. Educatio 29/4. 644-652. https://doi.org/10.1556/2063.29.2020.4.9
Basturkmen, H. (2010): Developing Courses in English for Specific Purposes. Palgrave MacMillan: Great Britain. https://doi.org/10.1057/9780230290518
Borszéki, J. (2021a): The role of domain experts in the development of the course English for Border and Coast Guards. Rendőrségi Tanulmányok: 6–23. Online elérhető: https://real.mtak.hu/134494/1/02_the_role_of_domain_borszeki_judit.pdf
Borszéki, J. (2021b): The development of e-learning tools used for teaching English for Law Enforcement. Internal Security 13/1. 181–200. https://doi.org/10.5604/01.3001.0015.2908
Christián, L. – Kovács, É. (2018): Private security and municipal policing in academic education - an international overview. Magyar Rendészet 18/4. 49–60. https://doi.org/10.32577/mr.2018.4.3
Czékmán, B. (2017): Mobiltechnológia a tanórán: oktatási tartalmak, oktatást segítő digitális megoldások. In: Aknai, D. O. – Fehér, P. (eds.) (2017) Mobil–Világ–Iskola: Válogatott tanulmányok az I. Mobil eszközök az oktatásban konferenciáról. Debreceni Egyetemi Kiadó: Debrecen. Online elérhető: https://mek.oszk.hu/18300/18338/18338.pdf
Conway, B. (2023): Emerging Stronger. Kappan 105/1. 24-28. https://doi.org/10.1177/00317217231197471
Dani, E. (2014): A kétfázisú HY-DE-modell: A hiper- és mélyfigyelem fázisváltásai a katedrától a hallgatói önfejlesztéséig. Informatika a felsőoktatásban konferencia. 231-238. https://doi.org/10.13140/2.1.4694.9762
Dévény, Á. (2008): Az idegen nyelvi közvetítés feladat helye, szerepe a kritériumfüggő nyelvvizsgán. Doktori disszertáció. Online elérhető: https://edit.elte.hu/xmlui/static/pdf-viewer-master/external/pdfjs-2.1.266-dist/web/viewer.html?file=https://edit.elte.hu/xmlui/bitstream/handle/10831/45463/Kd_11308.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Dominek, D. L. (2022): On a Flow-based pedagogical model The emergence of experience and creativity in education. Eruditio-Educatio 17/3. 72–82. https://doi.org/10.36007/eruedu.2022.3.072-081
Dominek, D. L. et al. (2023): A digitális flow világa – egy kísérlet első eredményei. Tudásmenedzsment 24/2. 85-100. https://doi.org/10.15170/TM.2023.24.2.8
Ibañez, M. B. et al. (2020): Impact of augmented reality technology on academic achievement and motivation of students from public and private Mexican schools. A case study in a middle-school geometry course. Computers & Education 145/103734. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2019.103734
Kovács, É. (2021): The experiences of running ‘Advanced Technical English’ courses at Donát Bánki Faculty of Mechanical and Safety Engineering, Óbuda University. Biztonságtudományi Szemle 3/1. 65-78. Online elérhető: https://oda.uni-obuda.hu/handle/20.500.14044/24395
Kovács, É. – Kovács, T. (2022): Identification and authentication potentials based on limited biometric data. In Kovács, T. A.- Nyikes, Z. – Fürstner, I. (eds.) (2022): Security-Related Advanced Technologies in Critical Infrastructure Protection: Theoretical and Practical Approach. Heidelberg, Springer. Netherlands. https://doi.org/10.1007/978-94-024-2174-3_34
Nagy, É. (2022): A turgenyevi témák és I. Sz. Turgenyev "alakjának" problémái F. M. Dosztojevszkij "Ördögök" című regényében. Műértelmezés – fordításkritika – transzmedialitás. Budapest. ELTE Orosz Irodalom és Irodalomkutatás - Összehasonlító Tanulmányok Doktori Program. 119–131.
Nagy, Gy. (2022): A rendészeti hallgató gondolkodásmódja és az interkulturális kompetencia fejlesztése. Magyar Rendészet 22/4. 153–169. https://doi.org/10.32577/mr.2022.4.9
Matuszka, T. (2012): Kiterjesztett valóság alkalmazások fejlesztése, elemzése és a fejlesztőeszközök összehasonlítása. ELTE IK. Online elérhető: http://people.inf.elte.hu/tomintt/tdk.pdf
Piccardo, E. (2019): TIRF language education in review – The Common European Framework of Reference (CEFR) in language education: Past, present, and future. Monterey, CA & Baltimore, MD: TIRF & Laureate International Universities. 1-7. Online elérhető: https://www.tirfonline.org/wp-content/uploads/2021/10/LEiR_CEFR.pdf
Szabó, A. - Kovács, É (2021): A személy- és vagyonőrök objektumspecifikus fejlesztési terve (IDPS) MOP-kiterjesztéssel. Magyar Rendészet 21/3. 139–154. https://doi.org/10.32577/mr.2021.3.10
Ürmösné Simon, G. (2012): Hungarian-Greek communicative strategies in respect of gender. In: Navracsics J. – Szabó, D. (ed.) (2012): Mentális folyamatok a nyelvi feldolgozásban. Budapest. Tinta Könyvkiadó. 280–290. Online elérhető: https://real.mtak.hu/107800/1/Hungarian_Greekcommunicativestrategiesinrespectofgender.Mentalproceduresinlanguageprocessing.studiesinpsycholinguistics.BudapestTintaKiado.2012.pdf
Ürmösné Simon, G. (2014): Gender, szubkultúrák és genderpragmatika. In: Navrasits, J. – Bátyi, Sz. – Vígh-Szabó, M. (eds.) (2014): Transzdiszciplináris üdvözletek: Lengyel Zsolt számára. Budapest, Gondolat Kiadó.
Ürmösné Simon, G. (2017): A case study based on a spontaneous discourse of Greek–Hungarian bilinguals in respect of interjections, swear words and syntactical mistakes, as regards gender. Magyar Rendészet 17/4. 193–210. Online elérhető: https://folyoirat.ludovika.hu/index.php/magyrend/article/view/1874
Ürmösné Simon, G. (2019): Amazing penal institutions and dwelling circumstances of inmates. Internal Security 11/2. 179–190. https://doi.org/10.5604/01.3001.0013.8303
Ürmösné Simon, G. (2020): The portrayal and the attributes of serial killers and some of the most notorious ones. Internal Security 12/2. 261–273. https://doi.org/10.5604/01.3001.0014.6699
Ürmösné Simon, G. – Nyitrai, E. (2021): The phenomena of epidemic crime, deepfakes, fake news, and the role of forensic linguistics. Információs Társadalom 4. 86–101. https://doi.org/10.22503/inftars.XXI.2021.4.5
Ürmösné Simon, G. et al. (2021): A rendészeti szaknyelv szerepe a felsőoktatásban és az új nyelvi stratégia bevezetése. Porta Lingua. 185–195. https://doi.org/10.48040/PL.2021.15
Ürmösné Simon, G. – Kovács, É. (2022): Az online oktatás hatékonysága a Rendészettudományi Karon az oktatók és a hallgatók szemüvegén keresztül – egy hibrid kutatás eredményei. Védelem Tudomány 7/1. 191-219. Online elérhető: https://ojs.mtak.hu/index.php/vedelemtudomany/article/view/13673/11113
Ürmösné Simon, G. et al. (2022): Út az Innovatív Tanszék első helyezett díja felé. Belügyi Szemle 70/10. 2113–2133. Online elérhető: https://belugyiszemlejournal.org/index.php/belugyiszemle/article/view/1085
Ürmösné Simon, G. et al. (2023): How did the professors and the students of the Faculty of Law Enforcement manage online education deriving from the proceed of the pandemic? I. Ludovika International Law Enforcement Research Symposium Conference Proceedings. 169-171. Online elérhető: https://real.mtak.hu/194129/1/20_urmosne-simon_kovacs_hanka_174-186.pdf
Internetes hivatkozások
Top Education Trends to watch in 2024. https://hospitalityinsights.ehl.edu/education-trends
Gen-Z has a 1-second attention span. That can work to marketer’s advantage. https://www.emarketer.com/content/gen-z-has-1-second-attention-span-work-marketers-advantage
Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciája: Távoktatás jelentés.: https://hook.hu/public/editor/T%C3%A1voktat%C3%A1s%20jelent%C3%A9s_1.pdf
Képzési és kimeneti követelmények:
Közös Európai Referenciakeret (KER) 2002. https://nyak.oh.gov.hu/nyat/doc/ker_2002.asp

