Projektpedagógia a divattáncok oktatásában

Soundpainting With Body

  • Gabriella Kézér Magyar Táncművészeti Egyetem
Kulcsszavak: projektpedagógia, divattáncok oktatása, táncos- és próbavezető szak, soundpainting, improvizáció

Absztrakt

A tanulmány a projektorientált tanulás alkalmazását elemzi a Magyar Táncművészeti Egyetem másodéves divattánc szakirányán tanuló táncos- és próbavezető szakos hallgatók csoportjában (n = 16). A vizsgálat rávilágít, hogyan illeszkedett a projekt a tantervi célok közé, és milyen módon járult hozzá a hallgatók egyéni és csoportos fejlődéséhez. A hallgatók a tantervi és a tanterven kívüli célokat és követelményeket követve vettek részt egy olyan projektben, amelynek végproduktuma egy Soundpainting elnevezésű előadás volt, amely Cornelius Cardew angol kísérleti zeneszerző Treatise című gyűjteményének notációira, valamint zenei és vizuális improvizációkra épült.

Megjelent
2024-11-24
Folyóirat szám
Rovat
Módszertan