Információk

A Tánc és Nevelés a Magyar Táncművészeti Egyetem Pedagógia és Pszichológia Tanszékének folyóirata, mely tanulmányokat közöl a tánc- és a társadalomtudományok - különös tekintettel a neveléstudomány és a pszichológia - határterületéről az alábbi témákban:

  • a táncoktatás története
  • a tánc nevelésfilozófiai vonatkozásai
  • a táncpedagógus-képzés sajátosságai
  • táncoktatás a különböző tantárgypedagógiai sajátosságok tükrében
  • táncoktatás a különböző életkori sajátosságok tükrében
  • táncoktatás a különböző földrajzi és etnikai sajátosságok tükrében
  • táncoktatás a különböző szocioökonómiai sajátosságok tükrében
  • táncpedagógia és identitásformálás
  • tánc(pedagógia) és kulturális örökség
  • tánc és gyógypedagógia
  • tánc és terápia
  • tánc és testkép
  • tánc és a kreativitás fejlesztése
  • tánc a sajátos nevelési igényű tanulók fejlesztésében
  • tánc és társadalmi mobilitás
  • tánc és társadalmi szemléletformálás
  • tánc a fogyatékkal élők világában
  • táncoktatás és tehetséggondozás
  • a táncoktatás módszertani sajátosságai
  • a táncoktatás és az iskolarendszer
  • a táncoktatás tantervelméleti kérdésköre
  • a tánc kognitív képességekre gyakorolt hatása
  • a tánc érzelmi-akarati képességekre gyakorolt hatása
  • a tánc tanulási teljesítményre gyakorolt hatása
  • értékelési kritériumok a táncoktatás gyakorlatában
  • a táncoktatás oktatástervezési és didaktikai sajátosságai
  • a tánc és egyes kiegészítő technikák együttes oktatásának lehetőségei 
  • a táncoktatás és az új technológia találkozása, IKT-eszközök a táncoktatás szolgálatában
  • a táncoktatás helyzete a művészeti nevelés spektrumán
  • a testnevelés, a sport és a tánc pedagógiai viszonyrendszere
  • a táncoktatás kutatásának új módszertani lehetőségei
  • a táncpedagógus személyisége a szakmai életút tükrében

A Tanulmány rovatban empirikus kutatások eredményeinek közlése, valamint elméleti tanulmányok, szisztematikus szakirodalmi áttekintések közlése lehetséges (30000-40000 n terjedelemben). A Módszertan rovatban esettanulmányok, módszertani leírások megjelenésének adunk helyet a táncoktatás tantárgypedagógiájának területéről  (20000-25000 n terjedelemben). A Szemle rovatba pedig fontosabb külföldi és hazai táncpedagógiai írásművek recenzióit várjuk (5000-10000 n terjedelemben).

A folyóiratban csak eredeti, máshol még nem közölt, és más folyóirathoz még nem benyújtott írások közlése lehetséges. Angol és magyar nyelven fogadunk tanulmányokat, melyeket a szerkesztőbizottság által felkért, a témában jártas anonim bírálók értékelnek double-blind eljárás keretében. A bírálati eredményekről a szerzőket elektronikusan értesítjük, akik kéziratukat a lektori vélemények alapján egyszer korrigálhatják.

A Tánc és Nevelés évente kétszer online és nyomtatott formában is megjelenik, a kéziratokat azonban csak az online felületen keresztül fogadja el, melyhez regisztráció és bejelentkezés szükséges.

A folyóirat nyílt hozzáférésű, és megfelel a diamant open access kritériumainak, tehát sem a közlésért sem a hozzáférésért nem kérünk díjat.

Creative Common licence: CC by.