Academic Progress in the Military
an Impact Analysis of Changes in International Journal Lists
Abstract
Academic progress in the military is influenced by changes in international journal lists,among many other factors. As individuals have no direct influence on these, it is worth preparingfor them and developing a publication strategy that involves both a conscious choice ofjournals and the compliance of research and publication methods with international standards
that allow publication in the so-called quartile journals. In our study, we will review the
issues of academic progress in the military field, the evaluation of academic performance in
the academic field, and then the list of journals of the Committee on Military Science withinthe international publication lists. We then use statistical methods to examine the presumedimpact of changes in the international publication list on academic performance and progress.This is because after a revision, some articles are added and others are removed from theinternational list, which affects the assessment of scientific performance. Finally, based on theresults of the study, we make recommendations for individuals and institutions to developmore conscious publication practices.
References
Az MTA IX. Gazdaság- és Jogtudományok Osztályának a doktori eljárásra vonatkozó követelményei, Az osztály által elfogadott folyóiratlisták (2023. június 1-től), https://mta.hu/doktori-tanacs/a-ix-osztaly-doktori-kovetelmenyrendszere-105380
Druzsin József 2020. A katonai logisztika szakfolyóiratainak áttekintése és fejlődési lehetőségei. Budapest, Magyarország, Magyar Elektronikus Könyvtár (2018), 112 p. https://mek.oszk.hu/20400/20406/20406.pdf
Fletcher Clive 2001. Performance Appraisal and Management: The Developing Research Agenda. Journal of Occupational and Organizational Psychology, 74 (4): 473–487. https://doi.org/10.1348/096317901167488
Gőcze István 2015. A hadtudomány részterületeinek empirikus vizsgálata – 2. rész A mértékadó hadtudományi folyóiratok elemzése és értékelése. Hadtudomány, 25 (3–4): 21–35.
Gőcze István 2016. A mértékadó hazai hadtudományi folyóiratok diszciplináris impaktfaktorának meghatározása. Hadtudományi Szemle, 9 (2).
Pohl Árpád; Jobbágy Zoltán 2020. A Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar tudományos és nemzetközi tevékenysége: 2017–2019. Hadtudomány, 2020 (E-szám).
https://doi.org/10.17047/Hadtud.2020.30.E.80
Sasvári Péter; Nemeslaki András 2017. Tudományos folyóiratok méltányos rangsorolása az MTA Gazdasági és Jogi Osztályában. Magyar Tudomány, 2017/1. Elérhető: http://www.matud.iif.hu/2017/01/12.htm
Sasvári Péter 2022. Társadalomtudománnyal foglalkozó MTA doktorok empirikus vizsgálata. Államtudományi Hírlevél. https://doi.org/10.13140/RG.2.2.29124.30087
Sasvári Péter; Bakacsi Gyula; Urbanovics Anna 2021. Az Egyetemi előmenetel és a publikációs teljesítmény kapcsolata. Magyar Tudomány 182 (6): 806–822. https://doi.org/10.1556/2065.182.2021.6.8
Sasvári Péter 2022. A Lengyel Oktatási- és Tudományos Minisztérium folyóiratértékelési rendszere és az MTA IX. Osztályának nemzetközi listája. Közigazgatás Tudomány, 2 (1): 140–157.
https://doi.org/10.54200/kt.v2i1.37
Sasvári Péter; Várföldi Krisztián 2022b. Az MTA IX. Osztály folyóiratpontozási rendszerének empirikus vizsgálata 2020-as és 2021-es adatok alapján. Tudományos és Műszaki Tájékoztatás, 69 (7): 319–333, 2022.
https://doi.org/10.3311/tmt.13179
Tien, Flora F. 2008. What Kind of Faculty Are Motivated to Perform Research by the Desire for Promotion? Higher Education, 55, 17–32.