A teszteredmények társadalmi egyenlőtlensége és az általános iskolai szegregáció

  • Hermann Zoltán KRTK KTI, BCE
  • Kertesi Gábor KRTK KTI
  • Varga Júlia KRTK KTI

Absztrakt

Tanulmányunk a különböző társadalmi hátterű diákok általános iskolai teljesítményében megnyilvánuló különbségek és a szegregáció alakulását mutatja be a 2006 és 2019 közötti időszakban. Számításaink szerint az adott időszakban jelentős mértékben nőtt a különböző társadalmi helyzetű diákok iskolák közötti elkülönülése, és különösen az alacsony státuszú (az alsó jövedelmi ötödbe tartozó) diákok szegregációja erősödött. Az időszak második felében a teszteredmények társadalmi helyzet szerinti különbségei is növekedtek. A szegregáció és a tanulói teljesítmények társadalmi státusz szerinti egyenlőtlenségei között is összefüggést találtunk: azokban a járásokban és városokban, ahol erősebb a szegregáció, jellemzően nagyobbak a teszteredmények társadalmi egyenlőtlenségei is.

Szerző életrajzok

Hermann Zoltán, KRTK KTI, BCE

KRTK Közgazdaságtudományi Intézet, BCE Közgazdaságtan Intézet

Kertesi Gábor, KRTK KTI

KRTK Közgazdaságtudományi Intézet

Varga Júlia, KRTK KTI

KRTK Közgazdaságtudományi Intézet

Megjelent
2024-04-15
Hogyan kell idézni
HermannZ., KertesiG., & VargaJ. (2024). A teszteredmények társadalmi egyenlőtlensége és az általános iskolai szegregáció. Közgazdasági Szemle, 71(4), 353–378. Elérés forrás https://ojs3.mtak.hu/index.php/kszemle/article/view/17694
Folyóirat szám
Rovat
Tanulmány