Vezet a ritmus és tanít is

Könyvismertetés a Taking the Lead, Memoir of a Dancing Life című könyvről

  • Melinda Alencsik MTE
Kulcsszavak: tanári jelenlét, biztonságos környezet, fegyelmezés nélküli fegyelem, kommunikáció, humor és jókedv

Absztrakt

A statisztikák és a pedagógusok tapasztalatai szerint az utóbbi időkben az iskolákban egyre több a beilleszkedési, magatartási és tanulási nehézséggel küzdő, devianciára hajlamos tanuló. Tudatos irányítás, megfelelő szervezettség, empatikus pedagógus attitűd mellett a tánc ugyanakkor levezeti a fölös energiákat, oldja a feszültséget, erősíti a testet, növeli az állóképességet, teret ad az önkifejezésre, az egyéniség kibontakoztatására és még számtalan egyéb pozitív hatással bír.

Az önmagukat és a világban helyüket kereső kamaszok számára nagyszerű közösségi terep a tánccsoport, ahol megtapasztalhatják az elfogadottság érzését, ugyanakkor a kortársak referenciát, egyféle igazodási pontot is jelentenek. Minderre nagyszerű bizonyíték Pierre Dulaine, a francia származású táncos és kiváló táncpedagógus munkássága (mely a Vezet a ritmus című filmben is látható). Számára a táncos képességek fejlesztésénél előbbre való a tanítványok szociális készségeinek fejlesztése és érzelmi nevelésük.

Megjelent
2020-08-17
Rovat
Szemle