Tanulók attitűdvizsgálata a természeti értékekre vonatkozóan a kozárdi geológiai szelvény múzeumi és terepi foglalkozásaihoz kapcsolódóan

  • Laura Csákiné Dobos Soproni Egyetem Roth Gyula Erdészeti és Vadgazdálkodási Tudományok Doktori Iskola
  • János Hír Pásztói Múzeum
  • Tímea Kollarics Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar
  • Imre Berki Soproni Egyetem Erdőmérnöki Kar
  • Mónika Hoschek 5Soproni Egyetem Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar
Kulcsszavak: szarmata kor, ősmaradvány, Kozárd, környezeti nevelés, attitűd, múzeumpedagógia, terepi foglalkozás

Absztrakt

Tanulmányunk célja az általános iskolai tanulók attitűdvizsgálata a kozárdi geológiai szelvényhez kapcsolódó mú­zeu­mi és terepi foglalkozások kapcsán. A vizsgálatok során az egyik tanulói csoport múzeumi és terepi foglalkozáson is részt vett, egy másik csoport csak terepen járt, míg egy hasonló létszámú kontrollcsoport egyik programon sem vett részt. A kutatásban vizsgálni kívántuk a tanulók élő és élettelen természeti értékek iránti hozzáállását, attitűdjét gondolati tér­kép és Likert-skála segítségével. Az eredmények azt mutatják, hogy a legnagyobb attitűdváltozás akkor következett be, ami­kor a terepi foglalkozást múzeumi program is kiegészítette.

Megjelent
2025-04-13
Hogyan kell idézni
Csákiné DobosL., HírJ., KollaricsT., BerkiI., & HoschekM. (2025). Tanulók attitűdvizsgálata a természeti értékekre vonatkozóan a kozárdi geológiai szelvény múzeumi és terepi foglalkozásaihoz kapcsolódóan. Földtani Közlöny, 155(1), 61. https://doi.org/10.23928/foldt.kozl.2025.155.1.61
Rovat
Értekezés