Boldogabb családok, hatékonyabb munka: A CRM ereje

Kulcsszavak: CRM rendszer, családbarát vállalat, kapcsolati marketing, vállalati stratégia

Absztrakt

Napjaink pandémiás helyzete, valamint az erősödő gazdasági és energetikai válság egyre inkább felerősíti a versengést a vállalatok ügyfélekért folytatott harcában éppúgy, mint a munkavállalókért folytatott küzdelemben. A széles piaci kínálattal és az ebből eredő árverseny növekedésének köszönhetően a vevők gyakrabban váltanak márkát vagy szolgáltatót. Az új típusú munkavállaló kevésbé elkötelezett és ennek következtében gyakrabban vált munkahelyet. A vállalatok versenyképességének megőrzésére, javítására fókuszáló vezetők egyre nagyobb figyelmet fordítanak nem csak a vevői elégedettségre, de a munkavállalói elégedettségre is. Minden gazdasági szervezet ilyen irányú törekvéseit is támogathatja a CRM rendszer, mely tartós, nehezen utánozható versenyelőnyt eredményezhet a már egyébként is meglevő vállalaton belüli családbarát politika mellett. Kutatásunk kvalitatív és kvantitatív módszertanra épül és célja, a munkavállalói igények feltárása a családbarát munkahelyen, a vállalati szolgáltatások, elvárások és ezek elfogadásának és értékelésének vizsgálata. Eredményeink azt mutatják, hogy a munkavállalói elégedettséget és elköteleződést nagymértékben befolyásolja a családbarát munkahely kialakítása és a munkavállalói igények folyamatos nyomonkövetése.

Szerző életrajzok

Andrea Tick, Óbudai Egyetem, Keleti Károly Gazdasági Kar, Üzleti Tudományok és Digitális Ismeretek Intézet

Egyetemi tanár

Gyöngyi Szabó, Óbudai Egyetem, Biztonságtudományi Doktori Iskola

PhD Student

Regina Zsuzsánna Reicher, Budapesti Gazdasági Egyetem, Pénzügyi és Számviteli Kar, Menedzsment és Vállalkozás Tanszék

Egyetemi docens

Hivatkozások

Akunuri, J., 2011. Entrepreneurship marketing - Principles and practice of SME marketing. Oxfordshire: Routledge.

Ault, J. K., 2016. An institutional perspective on the social outcome of entrepreneurship: Commercial microfinance and inclusive markets. Journal of International Business Studies, 47(8), pp. 951-967. https://doi.org/10.1057/jibs.2016.18

Bakker, A. B. & Demerouti, E., 2007. The Job Demands‐Resources model: state of the art. Journal of Managerial Psychology, 22(3), pp. 309-328. https://doi.org/10.1108/02683940710733115

Balassa, A., Horváth, A., Révai, T. K. & Hambalkó, D. D., 2011. Családbarát munkahely, motivált alkalmazott - praktikus információk mikro- és kisvállalkozások számára. Budapest: SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány.

Bell Research, Analyst and Consulting Ltd., 2020. Hungarian Infocommunication report, hely nélk.: Bell research.

Bencsik, A. & Eisingerné Balassi, B., 2013. Intergeneráció-menedzsment és a tudásmegosztás kulturális háttere: mozaikcsaládok "gyerekszobái" kontra munkahelyi együttélés. Humánpolitikai Szemle, 20(1-2), pp. 10-25.

Chung, H., 2017. National‐level family policies and the access to schedule control in a European comparative perspective: crowding out or in, and for whom?. Journal of Comparative Policy Analysis, 21(2), pp. 1 - 22. https://doi.org/10.1080/13876988.2017.1353745

Dajnoki, K. & Fenyves, V., 2014. Fluktuációs sajátosságok feltárása egy multinacionális szervezet példáján keresztül. Humán Innovációs Szemle, 5(1-2), pp. 6-17.

Demissie, E. D., Koech, D. K. & Molnár, E., 2024. Work-life balance. Multidiszciplináris Kihívások Sokszínű Válaszok, pp. 3-26. https://doi.org/10.33565/MKSV.2024.01.01

Den Dulk, L. P. P. a. P. E., 2012. Variations in adoption of workplace work–family arrangements in Europe: The influence of welfare-state regime and organizational characteristics. International Journal of Human Resource Management, 23(13), pp. 2785-2808. https://doi.org/10.1080/09585192.2012.676925

Dienesné dr. Kovács, E., 2003. Vezetéspszichológiai ismeretek. Debrecen: Campus Kiadó.

Dwyer, F. R., 1987. Developing Buyer-Seller Relationships. The Journal of Marketing, 51(2), pp. 11-27. https://doi.org/10.1177/002224298705100202

EMET Emberi Erőforrás Támogatáskezelő, 2020. Pályázati Felhívás: „Családbarát munkahelyek kialakításának és fejlesztésének támogatása”, Budapest: Emberi Erőforrás Minisztériuma.

Eurostat European Commission, 2009. Reconciliation between Work, Private and Family Life in the European Union. Luxemburg: European Union.

Eurostat, 2021. https://ec.europa.eu/eurostat/. [Online] Available at: https://ec.europa.eu/eurostat/databrowser/view/tin00116/default/table?lang=en [Hozzáférés dátuma: 30 October 2021].

Fertetics, M., 2008. Áttekintés, szempontok, irányok. In: K. Keveházi, szerk. A Családbarát Munkahely Díj megújítása. Budapest: JÓL-LÉT Közhasznú Alapítvány, pp. 9-23.

Fleckenstein, T. & Seeleib-Kaiser, M., 2011. Cross-national perspectives on firm-level family plicies: Britain, Germany, and the US compared. In: J. Clasen, szerk. Converging Worlds of Welfare? British and German Social Policy in the 21st Century. hely nélk.:Oxford University Press, pp. 129-154. https://doi.org/10.1093/acprof:oso/9780199584499.003.0008

Frey, M., 2010. A foglalkoztatottság növelése a rugalmas munkavállalási formák terjesztésével. Munkaügyi Szemle, III.(június).

Fritsch, M., Sorgner, A. & Wyrwich, M., 2019. Types of institutions and well‐being of self‐employed and paid employees in Europe. Small Business Economics, 56. kötet, p. 877–901. https://doi.org/10.1007/s11187-019-00274-2

Galinsky , E. & Johnson, A., 1998. Reforming the Business Case for Work–life Initiatives. 1 szerk. New York: Families and Work Institute.

Gandor, D. J., 2013. pm360online.com. [Online]

Available at: https://www.pm360online.com/the-ins-and-outs-of-relationship-marketing/ [Hozzáférés dátuma: 12 May 2020].

Grönroos, C., 1995. Relationship Marketing: The Strategy Continuum. Journal of the Academy of Marketing Science, 23(4), pp. 252-254.

Gyenge, B., Szeghegyi, Á., Szalay, G. & Kozma, T., 2021. Consumer Control Supportive Visualization. Acta Polytechnica Hungarica, 18(10), pp. 65-85. https://doi.org/10.12700/APH.18.10.2021.10.4

Győrpál, T., Tóth, R. & Kozma, T., 2015. Női kompetenciák az üzleti vállalkozás működtetésében. Közgazdász Kutatók és Doktoranduszok II. Téli Konferenciája, Győr, Doktoranduszok Országos Szövetsége.

Gyulavári, T., Agárdi, I. & Bacsek, P., 2015. A CRM hazai gyakorlatának feltáró elemzése. In: S. P. I. S. Z. K. I. M. Bíró-Szigeti, szerk. Marketing hálózaton innen és túl:Az egyesület a marketing oktatásért és kutatásért XXI. Országos konferenciájának tanulmánykötete. Budapest: BME Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék, pp. 557-586.

Hammer, L. B. és mtsai., 2005. A longitudinal study of the effects of dual-earner couples’ utilization of family-friendly workplace supports on work and family outcomes. Journal of Applied Psychology, 90. kötet, pp. 799-810. https://doi.org/10.1037/0021-9010.90.4.799

Holodny, E., 2017. A key player in China and the EU’s „third industrial revolution” decribes the economy tomorrow. Business Insider, 16 07, pp. https://www.businessinsider.com/jeremy-rifkin-interview-2017-6.

Jovanović, M. és mtsai., 2019. SEFRA - Web-based Framework Customizable for Serbian Language Search Applications. Acta Polytechnica Hungarica, 16.(3.), pp. 59-78. https://doi.org/10.12700/APH.16.3.2019.3.6

Keveházi, K., 2008. A Családbarát Munkahely Díj megújítása, Budapest: JÓL-LÉT Közhasznú Alapítvány.

KINCS, 2019. Családbarát Munkahely Pályázatok elemzése 2012-2018, Budapest: Kopp Mária Intézet a Népesedésért és a Családokért.

Kolnhofer-Derecskei, A., Reicher, R. Z. & Szeghegyi, Á., 2017. The X and Y generations’ characteristics comparison. Acta Polytechnica, 14(8), pp. 107-125. https://doi.org/10.12700/APH.14.8.2017.3.6

Kolnhofer-Derecskei, A., Reicher, R. Z. & Szeghegyi, Á., 2019. Transport Habits and Preferences of Generations — Does it Matter, Regarding the State of The Art?. Acta Polytechnica Hungarica, 1(16), pp. 29-44. https://doi.org/10.12700/APH.16.1.2019.3.6

Kowalewska, H., 2020. Bringing Women on Board: The Social Policy Implications of Gender Diversity in Top Jobs. Journal of Social Policy, 49(4), pp. 744 - 762. https://doi.org/10.1017/S0047279419000722

Kozma, T. & Győrpál, T., 2015. Nők a vállalkozás frontvonalában. In: F. Hamar, szerk. Multidiszciplináris kihívások - sokszínű válaszok. Budapest: Budapesti Gazdasági Főiskola, pp. 60-71.

KSH, 2018. A kis- és középvállalkozások jellemzői, 2018, Budapest: Központi Statisztikai Hivatal.

Machová, R., Zsigmond, T., Lazányi, K. & Krepszová, V., 2020. Generations and Emotional Intelligence A Pilot Study. Acta Polytechnica Hungarica, 5(17), pp. 229-247. https://doi.org/10.12700/APH.17.5.2020.5.12

Ma, L., Ge, C., Xue, Y. & Tick, A., 2021. Communication problems and solutions faced by Chinese college students entering the workplace. Budapest, GiLE, pp. 24-41.

Malhotra, N. K., 2009. Marketing research. 3 szerk. NY: Pearson Education.

Molennar, C., 2012. e-Marketing - Application of information technology and the internet within marketing. New York: Routledge.

Nagy, T., Dienesné dr. Kovács, E. & Pakurár, M., 2003. Mezőgazdasági munkaszervezés. Debrecen: Debreceni Egyetem.

Nenonen, S., Rasila, H., Junnonen, J.-M. & Kärnä, S., 2008. Customer Journey a method to investigate user experience. hely nélk., Manchester, UK, pp. 45-59.

Payne, A., 2006. CRM-kézikönyv –Ügyfélkezelés felsőfokon. Budapest: HVG Kiadó.

Payne, A. & Frow, P., 2005. A Strategic Framework for Customer Relationship Management.. Journal of Marketing, 4.(69.), pp. 167-176. https://doi.org/10.1509/JMKG.2005.69.4.167

Reicher, R. Z., 2017. CRM rendszer bevezetésének és kiválasztásának. In: Á. Csiszárik-Kocsir, szerk. Vállalkozásfejlesztés a XXI. században. Budapest: Óbudai Egyetem, pp. 514-527..

Révész, B., 2019. A CRM illetve az e-CRM rendszerek alkalmazásának hatása a vállalat ügyféloldali megítélésére. Marketing és Menedzsment, 38(6-1), pp. 42-47.

Rigby, M. & O’Brien-Smith, F., 2010. Trade union interventions in work-life balance. Work, Employment and Society, 24(2), pp. 203-220. https://doi.org/10.1177/0950017010362145

Siu, O. L. és mtsai., 2015. A three‐wave study of antecedents of work–family enrichment: The roles of social resources and affect.. Stress Health, 31(4), pp. 306-314. https://doi.org/10.1002/smi.2556

Takács, S., 2001. A vezetők és beosztottak céljai a teljesítményértékelés során: Egy hazai felmérés eredményei. Vezetéstudomány, 32(7-12), pp. 31-41.

Ternvoszky, F., 2005/10.. Munka, nők (férfiak), család. II. rész. Nők-bérmunka-család. Munkaügyi Szemle, Issue 49, pp. 21-23.

Trask, B. S., 2017. Alleviating the Stress on Working Families:Promoting Family-Friendly Workplace Policies. National Council of Family Relations Policy Brief, 2(1), pp. 1-6.

vallalat.regiojatek.hu/hirek/10-bol-csak-3-magyar-munkahely-csaladbarat

Wiß, T., 2017. Paths towards Family-friendly Working Time Arrangements: Comparing Workplaces in Different Countries and Industries. Social Policy & Adminstration, 51(7), pp. 1406-1430. https://doi.org/10.1111/spol.12270

Wood, S., Daniels, K. & Ogbonnaya, C., 2020. Use of work–nonwork supports and employee well-being: the mediating roles of job demands, job control, supportive management and work–nonwork conflict. The International Journal of Human Resource Management, 31(14), pp. 1793-1824. https://doi.org/10.1080/09585192.2017.1423102

Megjelent
2024-12-14
Hogyan kell idézni
TickA., SzabóG., & ReicherR. Z. (2024). Boldogabb családok, hatékonyabb munka: A CRM ereje. Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok - Gazdálkodás- és Szervezéstudományi folyóirat , 113-143. https://doi.org/10.33565/MKSV.2024.KSZ.01.05
Folyóirat szám
Rovat
Tanulmány