Boldogabb családok, hatékonyabb munka: A CRM ereje
Absztrakt
Napjaink pandémiás helyzete, valamint az erősödő gazdasági és energetikai válság egyre inkább felerősíti a versengést a vállalatok ügyfélekért folytatott harcában éppúgy, mint a munkavállalókért folytatott küzdelemben. A széles piaci kínálattal és az ebből eredő árverseny növekedésének köszönhetően a vevők gyakrabban váltanak márkát vagy szolgáltatót. Az új típusú munkavállaló kevésbé elkötelezett és ennek következtében gyakrabban vált munkahelyet. A vállalatok versenyképességének megőrzésére, javítására fókuszáló vezetők egyre nagyobb figyelmet fordítanak nem csak a vevői elégedettségre, de a munkavállalói elégedettségre is. Minden gazdasági szervezet ilyen irányú törekvéseit is támogathatja a CRM rendszer, mely tartós, nehezen utánozható versenyelőnyt eredményezhet a már egyébként is meglevő vállalaton belüli családbarát politika mellett. Kutatásunk kvalitatív és kvantitatív módszertanra épül és célja, a munkavállalói igények feltárása a családbarát munkahelyen, a vállalati szolgáltatások, elvárások és ezek elfogadásának és értékelésének vizsgálata. Eredményeink azt mutatják, hogy a munkavállalói elégedettséget és elköteleződést nagymértékben befolyásolja a családbarát munkahely kialakítása és a munkavállalói igények folyamatos nyomonkövetése.
Hivatkozások
Akunuri, J., 2011. Entrepreneurship marketing - Principles and practice of SME marketing. Oxfordshire: Routledge.
Ault, J. K., 2016. An institutional perspective on the social outcome of entrepreneurship: Commercial microfinance and inclusive markets. Journal of International Business Studies, 47(8), pp. 951-967. https://doi.org/10.1057/jibs.2016.18
Bakker, A. B. & Demerouti, E., 2007. The Job Demands‐Resources model: state of the art. Journal of Managerial Psychology, 22(3), pp. 309-328. https://doi.org/10.1108/02683940710733115
Balassa, A., Horváth, A., Révai, T. K. & Hambalkó, D. D., 2011. Családbarát munkahely, motivált alkalmazott - praktikus információk mikro- és kisvállalkozások számára. Budapest: SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány.
Bell Research, Analyst and Consulting Ltd., 2020. Hungarian Infocommunication report, hely nélk.: Bell research.
Bencsik, A. & Eisingerné Balassi, B., 2013. Intergeneráció-menedzsment és a tudásmegosztás kulturális háttere: mozaikcsaládok "gyerekszobái" kontra munkahelyi együttélés. Humánpolitikai Szemle, 20(1-2), pp. 10-25.
Chung, H., 2017. National‐level family policies and the access to schedule control in a European comparative perspective: crowding out or in, and for whom?. Journal of Comparative Policy Analysis, 21(2), pp. 1 - 22. https://doi.org/10.1080/13876988.2017.1353745
Dajnoki, K. & Fenyves, V., 2014. Fluktuációs sajátosságok feltárása egy multinacionális szervezet példáján keresztül. Humán Innovációs Szemle, 5(1-2), pp. 6-17.
Demissie, E. D., Koech, D. K. & Molnár, E., 2024. Work-life balance. Multidiszciplináris Kihívások Sokszínű Válaszok, pp. 3-26. https://doi.org/10.33565/MKSV.2024.01.01
Den Dulk, L. P. P. a. P. E., 2012. Variations in adoption of workplace work–family arrangements in Europe: The influence of welfare-state regime and organizational characteristics. International Journal of Human Resource Management, 23(13), pp. 2785-2808. https://doi.org/10.1080/09585192.2012.676925
Dienesné dr. Kovács, E., 2003. Vezetéspszichológiai ismeretek. Debrecen: Campus Kiadó.
Dwyer, F. R., 1987. Developing Buyer-Seller Relationships. The Journal of Marketing, 51(2), pp. 11-27. https://doi.org/10.1177/002224298705100202
EMET Emberi Erőforrás Támogatáskezelő, 2020. Pályázati Felhívás: „Családbarát munkahelyek kialakításának és fejlesztésének támogatása”, Budapest: Emberi Erőforrás Minisztériuma.
Eurostat European Commission, 2009. Reconciliation between Work, Private and Family Life in the European Union. Luxemburg: European Union.
Eurostat, 2021. https://ec.europa.eu/eurostat/. [Online] Available at: https://ec.europa.eu/eurostat/databrowser/view/tin00116/default/table?lang=en [Hozzáférés dátuma: 30 October 2021].
Fertetics, M., 2008. Áttekintés, szempontok, irányok. In: K. Keveházi, szerk. A Családbarát Munkahely Díj megújítása. Budapest: JÓL-LÉT Közhasznú Alapítvány, pp. 9-23.
Fleckenstein, T. & Seeleib-Kaiser, M., 2011. Cross-national perspectives on firm-level family plicies: Britain, Germany, and the US compared. In: J. Clasen, szerk. Converging Worlds of Welfare? British and German Social Policy in the 21st Century. hely nélk.:Oxford University Press, pp. 129-154. https://doi.org/10.1093/acprof:oso/9780199584499.003.0008
Frey, M., 2010. A foglalkoztatottság növelése a rugalmas munkavállalási formák terjesztésével. Munkaügyi Szemle, III.(június).
Fritsch, M., Sorgner, A. & Wyrwich, M., 2019. Types of institutions and well‐being of self‐employed and paid employees in Europe. Small Business Economics, 56. kötet, p. 877–901. https://doi.org/10.1007/s11187-019-00274-2
Galinsky , E. & Johnson, A., 1998. Reforming the Business Case for Work–life Initiatives. 1 szerk. New York: Families and Work Institute.
Gandor, D. J., 2013. pm360online.com. [Online]
Available at: https://www.pm360online.com/the-ins-and-outs-of-relationship-marketing/ [Hozzáférés dátuma: 12 May 2020].
Grönroos, C., 1995. Relationship Marketing: The Strategy Continuum. Journal of the Academy of Marketing Science, 23(4), pp. 252-254.
Gyenge, B., Szeghegyi, Á., Szalay, G. & Kozma, T., 2021. Consumer Control Supportive Visualization. Acta Polytechnica Hungarica, 18(10), pp. 65-85. https://doi.org/10.12700/APH.18.10.2021.10.4
Győrpál, T., Tóth, R. & Kozma, T., 2015. Női kompetenciák az üzleti vállalkozás működtetésében. Közgazdász Kutatók és Doktoranduszok II. Téli Konferenciája, Győr, Doktoranduszok Országos Szövetsége.
Gyulavári, T., Agárdi, I. & Bacsek, P., 2015. A CRM hazai gyakorlatának feltáró elemzése. In: S. P. I. S. Z. K. I. M. Bíró-Szigeti, szerk. Marketing hálózaton innen és túl:Az egyesület a marketing oktatásért és kutatásért XXI. Országos konferenciájának tanulmánykötete. Budapest: BME Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék, pp. 557-586.
Hammer, L. B. és mtsai., 2005. A longitudinal study of the effects of dual-earner couples’ utilization of family-friendly workplace supports on work and family outcomes. Journal of Applied Psychology, 90. kötet, pp. 799-810. https://doi.org/10.1037/0021-9010.90.4.799
Holodny, E., 2017. A key player in China and the EU’s „third industrial revolution” decribes the economy tomorrow. Business Insider, 16 07, pp. https://www.businessinsider.com/jeremy-rifkin-interview-2017-6.
Jovanović, M. és mtsai., 2019. SEFRA - Web-based Framework Customizable for Serbian Language Search Applications. Acta Polytechnica Hungarica, 16.(3.), pp. 59-78. https://doi.org/10.12700/APH.16.3.2019.3.6
Keveházi, K., 2008. A Családbarát Munkahely Díj megújítása, Budapest: JÓL-LÉT Közhasznú Alapítvány.
KINCS, 2019. Családbarát Munkahely Pályázatok elemzése 2012-2018, Budapest: Kopp Mária Intézet a Népesedésért és a Családokért.
Kolnhofer-Derecskei, A., Reicher, R. Z. & Szeghegyi, Á., 2017. The X and Y generations’ characteristics comparison. Acta Polytechnica, 14(8), pp. 107-125. https://doi.org/10.12700/APH.14.8.2017.3.6
Kolnhofer-Derecskei, A., Reicher, R. Z. & Szeghegyi, Á., 2019. Transport Habits and Preferences of Generations — Does it Matter, Regarding the State of The Art?. Acta Polytechnica Hungarica, 1(16), pp. 29-44. https://doi.org/10.12700/APH.16.1.2019.3.6
Kowalewska, H., 2020. Bringing Women on Board: The Social Policy Implications of Gender Diversity in Top Jobs. Journal of Social Policy, 49(4), pp. 744 - 762. https://doi.org/10.1017/S0047279419000722
Kozma, T. & Győrpál, T., 2015. Nők a vállalkozás frontvonalában. In: F. Hamar, szerk. Multidiszciplináris kihívások - sokszínű válaszok. Budapest: Budapesti Gazdasági Főiskola, pp. 60-71.
KSH, 2018. A kis- és középvállalkozások jellemzői, 2018, Budapest: Központi Statisztikai Hivatal.
Machová, R., Zsigmond, T., Lazányi, K. & Krepszová, V., 2020. Generations and Emotional Intelligence A Pilot Study. Acta Polytechnica Hungarica, 5(17), pp. 229-247. https://doi.org/10.12700/APH.17.5.2020.5.12
Ma, L., Ge, C., Xue, Y. & Tick, A., 2021. Communication problems and solutions faced by Chinese college students entering the workplace. Budapest, GiLE, pp. 24-41.
Malhotra, N. K., 2009. Marketing research. 3 szerk. NY: Pearson Education.
Molennar, C., 2012. e-Marketing - Application of information technology and the internet within marketing. New York: Routledge.
Nagy, T., Dienesné dr. Kovács, E. & Pakurár, M., 2003. Mezőgazdasági munkaszervezés. Debrecen: Debreceni Egyetem.
Nenonen, S., Rasila, H., Junnonen, J.-M. & Kärnä, S., 2008. Customer Journey a method to investigate user experience. hely nélk., Manchester, UK, pp. 45-59.
Payne, A., 2006. CRM-kézikönyv –Ügyfélkezelés felsőfokon. Budapest: HVG Kiadó.
Payne, A. & Frow, P., 2005. A Strategic Framework for Customer Relationship Management.. Journal of Marketing, 4.(69.), pp. 167-176. https://doi.org/10.1509/JMKG.2005.69.4.167
Reicher, R. Z., 2017. CRM rendszer bevezetésének és kiválasztásának. In: Á. Csiszárik-Kocsir, szerk. Vállalkozásfejlesztés a XXI. században. Budapest: Óbudai Egyetem, pp. 514-527..
Révész, B., 2019. A CRM illetve az e-CRM rendszerek alkalmazásának hatása a vállalat ügyféloldali megítélésére. Marketing és Menedzsment, 38(6-1), pp. 42-47.
Rigby, M. & O’Brien-Smith, F., 2010. Trade union interventions in work-life balance. Work, Employment and Society, 24(2), pp. 203-220. https://doi.org/10.1177/0950017010362145
Siu, O. L. és mtsai., 2015. A three‐wave study of antecedents of work–family enrichment: The roles of social resources and affect.. Stress Health, 31(4), pp. 306-314. https://doi.org/10.1002/smi.2556
Takács, S., 2001. A vezetők és beosztottak céljai a teljesítményértékelés során: Egy hazai felmérés eredményei. Vezetéstudomány, 32(7-12), pp. 31-41.
Ternvoszky, F., 2005/10.. Munka, nők (férfiak), család. II. rész. Nők-bérmunka-család. Munkaügyi Szemle, Issue 49, pp. 21-23.
Trask, B. S., 2017. Alleviating the Stress on Working Families:Promoting Family-Friendly Workplace Policies. National Council of Family Relations Policy Brief, 2(1), pp. 1-6.
vallalat.regiojatek.hu/hirek/10-bol-csak-3-magyar-munkahely-csaladbarat
Wiß, T., 2017. Paths towards Family-friendly Working Time Arrangements: Comparing Workplaces in Different Countries and Industries. Social Policy & Adminstration, 51(7), pp. 1406-1430. https://doi.org/10.1111/spol.12270
Wood, S., Daniels, K. & Ogbonnaya, C., 2020. Use of work–nonwork supports and employee well-being: the mediating roles of job demands, job control, supportive management and work–nonwork conflict. The International Journal of Human Resource Management, 31(14), pp. 1793-1824. https://doi.org/10.1080/09585192.2017.1423102