Article review: Canadian experience of successfully implementing a daily physical activity programme for school children

  • József Vitrai Health Promotion (Hungary), Budapest, Hungary; MTA-SZTE Health Promotion Research Group, Szeged, Hungary
Keywords: school health promotion, implementation, realistic evaluation, community empowerment

Author Biography

József Vitrai, Health Promotion (Hungary), Budapest, Hungary; MTA-SZTE Health Promotion Research Group, Szeged, Hungary

 

 

References

Girán, J, Kollányi, Zs., Nemesrévi, M., Pipicz, M., Sándor J., Somhegyi A., Terebessy A., Tóth G., Várfalvi M., Várfi M. & Vitrai J. (2021). Útmutató a gyermekek egészségének javítására megalakuló partneri együttműködés számára. Egészségfejlesztés, 62(1), 95–200. doi: 10.24365/ef.v62i1.717

Gosselin, V., & Laberge, S. (2022). Do the implementation processes of a school-based daily physical activity (DPA) program vary according to the socioeconomic context of the schools? a realist evaluation of the Active at school program. BMC public health, 22(1), 424. doi: 10.1186/s12889-022-12797-7

Király, G., Dén-Nagy, I., Géring, Zs. & Nagy B. (2014). Kevert módszertani megközelítések. Elméleti és módszertani alapok. Kultúra és közösség, (2.), 95–104. http://unipub.lib.uni-corvinus.hu/1895/1/09.pdf

Published
2022-06-01
How to Cite
Vitrai, J. (2022). Article review: Canadian experience of successfully implementing a daily physical activity programme for school children. Health Promotion, 63(2), 66-68. https://doi.org/10.24365/ef.v63i2.8331
Section
Article review